pengikut pemudattbc

Rabu, 20 Mei 2009

di mana silap kita semua???

Setiap manusia akan melakukan kesilapan sama ada sedar atau tidak sedar..kadang kala kita akan menyalah ornag kain yang mealakukan kesalahan itu.Mengapa kita harus menyalah ornag lain atas silap kita sendiri yang melakukan kesalah itu….Tiap manusia tidak lepas melakuakn kesalahan..Umat manusia harap fakir kita harus meminta maaf jika samapi Hari Raya sahaja,meohon maaf tidak hanya pada musim raya sahaja,Ini adalah mukadimah daripada sya baru.. (^_^)

Saya jugak pernah melakukan kesilapan pada ibu bapa seperti tidak dengaq kata,hehhehe.Itu sudah menadi asam garam insane bernama manusia..Kita dapat mengawal perasaan itu ,jika kita selalu ingat balasan Allah .

Pada hari ini,remaja sudah liar seperti syaitan..mereka sudah tidak peduli hokum-hakam agama Islam,sudah pandai melawan ibu bapa ,guru dan masyarakat setempat.Apa nak jadi dunia ini,bukan mereka akan mewarisi kepimpinan?? bagaiamana remaja macam ini tadbir negara????..

Kepada Pemipin Negara jika kamu sayang Umat Melayu dan beragama Islam mutlak ,gubal undang2 Islam yang diperintah oleh Allah untuk melaksanakan hokum HUDUD dan QIAS..Mengapa mereka takot melaksanakn hokum Allah,keran masih basah dengan dosa2 yang mereka tahu akan menerima ganjaran itu,Ini bukan pentas untuk politik,Cuma ingin menegakan kebenarna yang kian pudar di Negara ini. kerana tindakan mereka lupaakan hokum Allah akn merima akibatnya.

Pada 16 MEI yang lalu adalah hari guru di Malaysia,sudah kita ucap Selamat Hari Guru?Oleh itu,marilah kita lakukan satu Reformasi,pakat kita mengenag jasa guru2 kiat pernah mencurah bakti dan tenaga untuk kita bagi melihat kita berjaya,sipa kita tanpa seorang GURU di dunia ini...

Dengan ucapn SELAMAT HARI GURU

0 comments:

Entry Paling Best

--------------