pengikut pemudattbc

Selasa, 11 Mei 2010

Budak Zaman Sekarang

Kelmarin masa pulang daripada LI(latihan industri) sinngah sekejap kat kedai nak beli barang sedikit dan beli paper sinar yang abah suruh beli,semasa dok baca paper ternampak seorang budak masuk kedai itu ,aku biasa sahaja mungkin dia nak beli barang kot.Tiba-tiba aku terdengaq perbualan mereka'

"Pak cik bagi rokok sebatang"kata budak itu
hati aku mula berasa macam nak sepak ja budak 2,kecil2 dah pandai hisap rokok, siapa yang patut dipersalahkan.. 

Wallahualam. 

p/s:sekadar ingin berkongsi..

2 comments:

Fiddarbi Yasir berkata... [Reply to comment]

Kalau sudah budak tu 'budak', ibu bapa lerr yang tak cukup mendidik~ B erapa ramai mak bapak yang check anak dia kawan dengan siapa, buat apa kat luar, dalam hp ada apa, etc... Pekedai tu pun, kalau yang mintak tu anak dia ke cucu dia, dia akan jual tak? Bila duit menguasai pemikiran manusia~ Mak bapak sibuk kerja, pekedai tau nak untung saja~

naim berkata... [Reply to comment]

benar,,, ^_^

Entry Paling Best

--------------