Jangan Cepat Melatah

in , , by Muhammad Naim Abdullah, Mac 31, 2011




Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.
  







tujuan Naim  post entry ini berkenaan pasal seorang hamba Allah( kemungkinan besar dia penganut agama kristian) yang hebat di facebook menghentam kita terhadap agama Islam, Allah dan junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.Naim ada blogwalking banyak blog hentam kat hamba Allah itu dengan kata-kata kesat , Naim amat kesal pabila kita seorang muslim tetapi perangai macam haiwan(maaf nak cakap) itulah realiti masa sekarang. Jika dia nak karam dengan kapal sudah berlubang . Biarkan, Kita ada Allah s.w.t, baik kita mengadu pada-NYA. mana nak tahu kot2 Allah berikan hidayah kepada hamba Allah itu untuk memilih agama islam sebagainya hidupnya. Kekadang kita sudah merancang sesuatu perkara dan perancangan Allah lebih baik daripada kita. Nak lihat foto hamba allah itu ke? lebih baik tak payah la. huhu. itu sahaja yang naim nak sampaikan.. Jika mereka sudah bodoh jangan sampaikan kita diperbodohkan. :)

Ampun maaf jika ada terkurang memberi sedikit teguran dan semoga mengambil sedikit iktibar dan pengajaran kepada kita semua.Kita sebagai hamba tak pernah lepas melakukkan kesilapan yang sentiasa berulang-ulang kali kita buat.

Wallahu'alam
SHARE 4 comments

Add your comment

  1. Betul!

    mungkin niat untuk menguji umat islam, siapa tau?

    maka islam tercemar,

    bukan islam yg buat profile facebook tu?

    goyang kaki tengok islam tambah dosa

    BalasPadam
  2. @Wafiy Suzly

    Ya bro... semoga kita sabar dengan ujian nie

    BalasPadam
  3. naim, aku dah review dan ko lak ditag di sini

    http://wafiysuzly.blogspot.com/2011/04/tag-by-amni-contest-header-simple-tapi.html

    BalasPadam
  4. asenye taw kot spe die ni...

    ish3....macam2 zaman sekarang nii..:'(

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS