pengikut pemudattbc

Rabu, 6 April 2011

Pilihan Sudah Ada.Pilihlah

sebenarnya entry ini memang popular setiap blogger. Sekali lagi naim sertakan sekali lagi buat pengajaran kepada kita semua.Semoga kita insafi... :)

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz



Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah....
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? ..

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.....
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ..

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. .... (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....


12 comments:

Nurul Farhanah berkata... [Reply to comment]

Bro, buku masing - masing. So, apa boleh buat? =|

Wafiy Suzly berkata... [Reply to comment]

hoho, kalau dah baca kena sebar lg ke?

Wafiy Suzly berkata... [Reply to comment]

:P

yatie Awang berkata... [Reply to comment]

betul tuuu... lumrah manusia, tp kita harus hindari diri kita menjadi manusia sebegitu

naim berkata... [Reply to comment]

@yatie Awang

Insya Allah. :)

@Nurul Farhanah

sebab itu kita kena nasihat selalu.. :)

@Wafiy Suzly

kena la bro.. :)

naim berkata... [Reply to comment]

@yatie Awang

Insya Allah. :)

@Nurul Farhanah

sebab itu kita kena nasihat selalu.. :)

@Wafiy Suzly

kena la bro.. :)

mUm_tAz berkata... [Reply to comment]

Nice entri...:D
Salam perkenalan Bro.. Sy dak bru,tlng bg tnjuk ajar ye..:D

amny berkata... [Reply to comment]

bes la vdeo tu...manusia ni selalu kne ingatkan..macam amni nii..huuhuh

Wafiy Suzly berkata... [Reply to comment]

ecece mumtaz, haha

naim berkata... [Reply to comment]

@mUm_tAz

:)

@amny

Insya Allah. :)

@Wafiy Suzly

haha.

kyra berkata... [Reply to comment]

inilah sikap manusia zaman skrg,,,sma2lah kita hindarkan segala sikap syaitan itu...

Hafriz Mohamad berkata... [Reply to comment]

Jgn prsoalkn refleksi org pd kita..
yg pnting tugas kita untuk 'menyampaikan' tlah dilaksanakan. ^_^

Entry Paling Best

--------------