Tegur Kerna Geng Sahaja

in , by Muhammad Naim Abdullah, April 24, 2011
Pernah hal ini berlaku pada diri anda semua. Setiap manusia ada rakan pelbagai jenis reaksi pabila berbicara sama ada berdepan atau di alam maya. Hal ini berhubung kait dengan entry Naim nukil kan beberapa minggu yang lalu
aku dengan dunia forum .Ia memberi kesan pada diriku juga. Kita join sesuatu forum adalah mencari ilmu dan merapatkan hubungan silatulrahim sambil menjaga adab di antara lelaki dan perempuan.

Sikap asobiyah masih menebal dalam diri setiap manusia, jika kita bukan sebahagian mereka.Kita kena menegur dulu baru mereka akan layan kita sebagai rakan alam maya. Bukan setaraf dengan mereka malah prebet tepian sahaja pangkat kita ini.Di dalam pemerhatian Naim mereka ini jenis berkawan di dalam kelompok mereka sahaja. Senang cakap Jemaah .Jika di forum mereka ini dengar user adalah sangat berbeza sekali, mengapa Naim cakap macam itu. Mereka masih bangga  kerana mereka memegang krew yang sudah terkenal di seluruh dunia. Adakah  sikap SBRB [Sombong, Bongkak, Riak dan Berlaga]



Naim makin sedih sebab hampir 75-85% user telah hilang semangat untuk ke sana.Dimanakah silap user atau pihak pengurusan atasan yang tidak mahu mendengar pendapat dan pandangan setiap user. Malah suara user telah dimatikan dalam sesebuah thread tersebut.Usah julang nama Islam tetapi sikap asobiyah masih menebal di dalam hati kita semua.Setiap manusia bukan maksum seperti para nabi. Akan melakukan kesalahan jua. Naim harap  kemeriahan dulu akan dikembali semula. Itu harapan kecil daripada diriku.Akhir kata mai kita dengar lagu THE A.C.A.B -Bersama semula. kerana ia sangat bermakna pada diriku.



[Post ini adalah cacian daripada penulisan, sape-sape terasa padam muka]
SHARE 7 comments

Add your comment

  1. Bismillah..

    Terbaiklah Naim punya post.. Akak faham apa yg Naim rasakan sekarang.. Maybe, 'mereka' terlalu mengejar banyak benda sehingga forum tersebut diabaikan.. Akak pergi bookfair 1st day hari tu rasa mcm tak meriah je thn nie berbanding thn lepas.. Akak rindukan kemesraan ukhwwah antara kita semua seperti thn lepas.. Moga-moga 'mereka' mendengar luahan hati kecil Naim nie=)

    BalasPadam
  2. sikap assabiah dan asobiyah ni sme ke??

    BalasPadam
  3. sabar je lah naim,,bab2 forum ni mmg kejap je laku

    BalasPadam
  4. @-Wan Siti Aisyah-

    Tidak salah nak cari beda lain. Tetapi benda asas perlu dijaga dan dibelai sama.. :0

    jangan luvislam tinggal nama sahaja.. :)

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS