pengikut pemudattbc

Sabtu, 18 Jun 2011

Dimanakah Ketenangan Abadi

Dimanakah ketenangan Abadi. Naim tahu semua orang tidak akan merasakan ketenangan secara total. Kerana hidup akan di temani pelbagai permasalahan yang silih berganti. Itulah cabaran seorang hamba di muka bumi ini.Sebagai hamba kita kena selalu muahasabah diri kenapa perkara ini selalu berlaku pada kita. Jika seorang yang sentiasa berfikir positif, beliau akan berkata ini adalah ujian kepada dirinya untuk terus bersabar dan harungi permasalahan ini dengan jayanya, manakala yang berfikir negatif akan tidak redha dan berada keadaan yang tidak waras.Semoga kita dihindari perkara begitu.

Kekadang jiwa seorang penulis akan ditemani oleh perbagai permasalahan akan terus bersama kita tak kira waktu dan tempat.Bagaimana nak mencari ketenangan? Kita selalu di ajar supaya berzikir dan berada di dalam majlis ilmu, dengan izin Allah kita akan penutimerasakan ketenangan secara maksimum atau minimum itu tertakluk kepada keikhlasan seseorang itu. Anda bagaimana? Naim harap ia sebaik mungkin.

Sebenar nya Naim tak pandai memberi nasihat secara total, namun secoretan ini dapat membuka kotak fikiran yang lebih luas.Semoga coretan ini dapat di baca dan dihayati dengan sebaiknya.Jika ada yang terguris, ampun dipinta.Kerana setiap manusia tak pernah terlepas melakukan kesalahan.

Sebagai penutup coretan ini, Naim sertakan satu lagu nasyid klasik, kenal dengan kumpulan NadaMurni,Naim rasa semua akan kenal dengan penyanyi vokal mereka. ^_^. Lagu ini adalah Dimanakah Ketenangan cukup kena dengan tajuk hari ini. Insya Allah pabila idea yang terbaik akan naim coretkan lagi dan Selalu berpegang tali Allah dan jangan kalin berpecah di antara satu sama lain.

4 comments:

Nurul Farhanah berkata... [Reply to comment]

Semuanya bermula dari hati. Betulkan apa yang ada didalam hati insyaAllah kita dapat rasa ketenangan dari - Nya : )

P/s: Saya suka merepek. Abaikan.

Jue AbdRahman berkata... [Reply to comment]

skang ni akak dh mula sembyg tgh mlm pastu doa, rasa tenang sgt.. alhamdulillah :), selain zikir smbyg tgh mlm pun bole bg ketenangan :D

naim berkata... [Reply to comment]

@Nurul Farhanah

mana ada kamu merepek farhanah

betul la 2. hahaha

naim berkata... [Reply to comment]

@Jue AbdRahman

Betul 2 akak. dengan solat kita akn berasa tenang. Insha Allah

Entry Paling Best

--------------