Cuaca Panas Sekarang-Sebab Apa?

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 20, 2011
Sekarang cuaca sangat panas.Di media turut ada berita cuaca panas sekarang? sebab apa ya? jika di tanya oleh masyarakat umumnya mereka berkata ini di sebabkan pembukaan hutan dan pokok makin tiada. Itu sahaja ker? .Sebenarnya ada banyak perkara iaitu Maksiat dilakukan secara terang -terangan dan di halalkan oleh pemerintahan. Maaf Naim cakapkan.

Pihak pemerintahan seolah-olah tidak mengambil kisah apa yang berlaku pada anak-anak muda yang sudah hanyut hiburan yang melampau. dengan program akademi fantasia, mentor, dan pelbagai program zaman kini tanpa rasa bersalah. Hampir 99.9% yang menyertai  program maksiat iaitu orang melayu yang beragama islam. Dimanakah silap nya pada diri sendiri? ibu bapa? tak pun pemerintahan?  Bukan hendak menuding jari tetapi hakikat nya pemerintahan ada kuasa nak hentikan. Sedangan masjid boleh dirobohkan di atas sebab pembangunan , apakah program maksiat mesti disegerakan di robohkan sebab merosakkan akhlak generasi muda Islam khususnya.

Jangan hendak menjaga hati sesetengah orang. kita terpaksa abaikan orang yang lain.Naim tak tahu mengapa program realiti selalu di adakan. Mengapa program untuk akhirat masih di takok lama.Wahai generasi Islam 2011 . Segeralah bangkit. Jangan sokong agenda maksiat.Please jangan sokong.Pada golongan usia emas. kamu sudah tua. Jangan dok masuk Suara Emas itu. Tak elok . kamu dah berusia? ingat-ingat kamu akan pergi tempat abdi. Masa dok nyanyi . kamu telah dijemput oleh izrail? apakah kamu ingat pada waktu itu? lirik sedangkan kamu nyanyikan atau khalimah syahadah........... Insaflah.. 

kepada syarikat tv/radio. Ada banyak perkara boleh menarik minat orang ramai ikuti tv/radio bukan nak ikut telunjuk barat, kalau mereka buat program bogel, nak kita buat juga gak? Allah telah berikan akal. suruh berfikir. Jangan dok kata tak tahu. sedangkan haiwan tak ada akal, boleh memikirkan yang mana baik atau buruk. :)

Jika cuaca panas. jangan salahkan orang lain. Salahkan diri sendri mengapa bala ini diturunkan kepada diri kita dan masyarakat dalam negara Malaysia. Kita juga menyumbang sedikit masalah ini.Selalu nya berdoa kepada Allah semoga ia kembali aman sedia akan. Selalu minum air.. ^^

WALLAHULAAM

 
SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS