Saya Suka Wanita Berpurdah...

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 07, 2011
Seindah wanita adalah wanita yang solehah. Pelbagai madah  puitis telah dikaitkan dengan wanita iaitu Mawar.

adalah pepatah "Mawar Berduri... kenapa berduri ye? " Naim masih fikirkan hiperbola telah dihasilkan..


Pandangan seorang lelaki adalah terhad, sekali pandang sahaja, kalo pandang kali kedua adalah pandangan hasutan syaitan. Hat-hati wahai kaum adam,[ko pun sama Naim] 

Gempak tak tajuk entry nie, entry ini santai-santai sahaja, Naim dok tulis ni sambil berfacebook+layan lagu rock+jiwang kejap. haha.


Berbalik pada tajuk entry. Baru-baru ini ada seorang blogger dan sahabat forum telah melakukan tranformasi kehidupan dalam hidup mereka nak berniqab/purdah. Alhamduillah,Syukur pada Allah jika mereka berniat macam itu. Naim pun nasihat jua kepada akak-akak nie semoga tabah ketika nak berpurdah , pandangan masyarakat di luar sana sangat berbeza.Ada orang cakap ,macam penganas+ninja.. :P. itu pandangan orang. Sebagai muslimah yang menjaga keperibadian khusus kepada si suami tercinta. Itu adalah lumrah di dalam kehidupan. Hope mereka membaca entry ini. Akak-Akak, Naim harap niat yang akak cakap itu, ikhlas kepada Sang pencipta, semoga beroleh manfaat di dalam kehidupan akak-akak semua. ^_^

Saya hanya mampu senyum dan bergembira pekhabaran yang gembira ini. Jika calon isteri Naim berpurdah. Peh!!! Subbna Allah. Angan-angan mat jenin sungguh mamat jiwang ini.

Itu sahaja leteran kosong daripada Naim.Malam-malam ini adalah sebagai waktu kita merenung waktu di siang hari apa telah kita lakukan. Adakah ia dapat diputar semula , seperti roda yang boleh berputar ke hadapan dan juga kebelakang.


So sweet.. keh keh keh.. Semoga peneman Naim nanti ada seorang mawar berduri. Insha ALLAH. 

Sebagai penutup entry ini, ada lagu haha. Lagu Nasyedd De hearty khas kepada anda semua..Wallahualam. Yang benar daripada Allah swt dan salah silap daripada Muhammad Naim. Peace ! ^_^

SHARE 12 comments

Add your comment

  1. InsyaAllah...Naim akan bertemu...

    BalasPadam
  2. hehe.. akak rasa belum cukup kuat utk berpurdh, lain la klu kene duk kat mesir ke, sebab kat sn kebanyakkan pakai purdah, so takde la org pandang semacam mcm kat sini :)

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah..semoga akhwt2 y terlibat terus istiqamah dalm berniqab..PC pun berniat untuk berniqab, semoga dipermudahkan kejalan kemanisan ini..amin ya Rabbal Alamin..

    BalasPadam
  4. tinggi sungguh taste ang ni..semoga berjaya dapat bini berpurdah..

    BalasPadam
  5. Semoga berjumpa dengan mawar berduri ^^

    BalasPadam
  6. @Jue AbdRahman

    hehe

    Kalau akak segan pakai di luar, akak bermula dari rumah.. :)

    BalasPadam
  7. InsyaAllah... semoga tercapai niat naim tu... ^_^

    BalasPadam
  8. semoga impian mu tercapai dan semoga impian ku untuk ke arah itu juga tercapai~

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS