Awek Yang Lawa Dan Cun

in , by Muhammad Naim Abdullah, Ogos 07, 2011
Apa macam tajek entry ini, haha.Sebenarnya tajuk ini luahan dan pandangan Naim apabila pertama kali jejak kali di Bazar Ramadhan dekat kampung Naim. Masya Allah, Banyak nya orang yang menjual  makanan. Ye la Bazar setahun sekali ada,pelbagai juadah makanan di jual kelmarin. Nasib bawa duit rm10 ja. kalo lebih duit, mesti tak cukup tangan. haha.

Berbalik pada tajuk entry Naim, sebenarnya bukan nak cakap naim dok ngorat awek di bazar, tetapi cara awek berpakai di bazar ditambah pula bulan ramadhan.Muka dah lawa tapi pakai seluar ketat baju sendat nampak benda tak patut di nampak. kurang lah pahala Naim kelmarin.aduhai. Nasib naim pakai helmet, leh cover muka.haha. Masya Allah hati terus berbisik,Apa guna kita berpuasa bermula waktu fajar sehingga terbenam matahari, tetapi aurat kita tak pandai jaga, inikah seorang wanita yang berpuasa.Jika puasa adalah wajib di bulan ramadhan, adakah menutup aurat adalah sunat /harus?ish2.. tak tahu lah nak cakap ape?

Kepada awek-awek di luar sana. kalau hampa nak keluar pun , bukan terhad bulan ramadhan sahaja, bulan yang lain sama. Jaga lah aurat anda dan cover la aurat anda. Kalau hampa dok tunjuk benda peribadi kepada awam.adakah manfaat kepada anda? Tak berguna pun, tetapi tunjuk kepada suami anda adalah satu anugerah kepada kehidupan suami isteri. Ok awek-awek semua.. ^^

Insha Allah, Petang ini atau malam ini naim akan bercerita pasal orang yang berniaga di dalam bulan ramadhan,bulan rezeki bertambah.

Wallahualam.
SHARE 7 comments

Add your comment

  1. tu yg malas nak ke pasar ramadhan

    BalasPadam
  2. amboi2 naim.. jaga mata naim.. haha..

    BalasPadam
  3. ooo...pandailah tu, konon2 cover dengan helmet hahaha....

    biasalah Naim bila ke tempat awam macam tu, jangan kata naim, kalau kakak sebdiri pun tengok hahah...
    Astagfirullah al'zim...

    BalasPadam
  4. salam ziarah..

    pc setuju.sepatutnya apabila berpuasa ramai yang bermuhasabah diri, tapi kebanyakan orang Islam hanya mendapat lapar dan dahaga. dapat dosa pun ada dengan ke bazar ramadhan tapi tidak menutup aurat dengan sempurna. naya orang yang berpuasa tengok.hehe;)

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS