pengikut pemudattbc

Rabu, 24 Ogos 2011

Kad Raya Tinggal Kenangan-Benarkah?

Tinggal beberapa hari lagi, kita akan menyambut hari lebaran. Insha Allah. Kali ini nak sentuh bab Kad Raya?




Kad Raya sinonim dengan situasi nak dekat hari raya.Posmen tak menang tangan nak hantar ke rumah-rumah. Pabila hari raya.DI dinding penuh kad raya yang telah dikirim oleh sahabat -sahabat kita. Indah dan meriah rasa hari raya itu.

Bak kata orang, kad raya sebagai ganti diri kita.Dulu kirim kad raya kat awek, kawan sekolah rendah/menengah/rakan sekerja.Naim pun ada menerima kad raya daripada kawan-kawan.

Namun kad raya rasa macam tinggal nostalgia sejak kehadiran facebook dan teknologi lebih baik. Kad raya tinggal tinggal sahaja? Mengapa perkara mesti di lupuskan oleh masyarakat melayu? Aduhai.Ini nostalgia bro.. ^^

Hargai satu warisan yang masih boleh di guna pakai walaupun masa dan teknologi sudah maju. Namun ia masih berguna pakai lagi..

p/s: Sape-sapa tak mau hantaq kat raya kat Naim ke? :P

6 comments:

yatie Awang berkata... [Reply to comment]

betullah tu naim, orang sekarang, guna yang paling canggih, malas nak g beratur kat pejabat pos..

dah lewat naim, tak payahlah hahaha

wafiy suzly berkata... [Reply to comment]

skang ni ramai pakai sms jer, haha

amny berkata... [Reply to comment]

guna kad raya bru ade feel raya kan kan kan???heheh

naim berkata... [Reply to comment]

Kak Yatie: hehe. Alolo. Nak gak.. :P

Abi : Betul 2 bro.. senang dan cepat.. :P

Amny:Betul2.. Nak kad raya.. :)

pengemis Cinta~ berkata... [Reply to comment]

pc tak sempat beli kad raya tahun ni:((sob3. kad raya maya dan mms jelah nmpaknya..

asraff berkata... [Reply to comment]

zaman yg serba canggih ni mmg kad raya semakin dilupakan sbb dh boleh anta kad raya online guna handphone...lg mudah dan cepat sampai....kat pejabat pos pun kad raya setiap tahun semakin berkurangan....mungkin nanti akan tinggal sejarah ja kad raya nie....

Entry Paling Best

--------------