pengikut pemudattbc

Khamis, 4 Ogos 2011

Perwatakan Manusia di Bulan Ramadhan

Hari ini hari keempat Ramadhan. Alhamduillah.Minta maaf , semalam tidak ada mood nak update entry baru. Pagi ini pun tak ada mood. Cuma nak berkongsi sedikit perkara yang memalukkan umat Islam di Bulan Ramadhan. iaitu orang tidak puasa.

** Entry ini adalah hentaman salah satu pihak. Oleh itu lebih baik berlapang dada, sebab korang dah buat salah.. cepat2 tobat..

Dekat kawasan pekan area kampung Naim. tiap-tiap tahun ada sahaja hamba Allah tidak akan berpuasa. Belbagai teknik dan cara mereka nak puaskan perut mereka sedangkan orang lain sedang berpuasa. Mengapa naim nak bercerita, sebab nak memberi kesedaran kepada semua umat Islam amnya. Kerana bangsa lain akan menilai seseorang umat Islam pelbagai cara dan tohmahan melulu tanpa sebarang penyelidikan terperinci.

Umat Islam sekarang lebih penting kan kekenyangan perut daripada kesensitiviti masyarakatan yang memandangkan mereka.Ok.Pada hari rabu(kelmarin) seawal 8 pagi naim ada pergi kedai untuk membeli surat akhbar, masuk seorang hamba Allah dengan cara berhati-hati , lalu dia dekat dengan rak roti gardenia. Naim memandang dia, lalu dia buat cover melihat surat akhbar, apabila naim pandang sebelah lain,terus dia ambik roti itu.Di dalam dada terus bersangka baik di dalam bulan ramdan. Lalu hati aku berbisik;

"Beli roti untuk anak dia kot"-aku monolog..

Erm. Apa nak jadi dah sudah tua pun tak tahu nak puasa. Kalau uzur sekali pun , sila masak di rumah la,jangan tunjuk diri anda tidak puasa.Lepas itu, Naim pergi ke surau Titi Besi untuk menolong  membuat bubuk lambuk .Di samping itu, ada pak sedara Naim cakap sebelah kedai yang Naim beli surat akhbar ada jual nasi lemak berbungkus hitam.Yang beli makanan itu adalah Anggota keselamatan Negara yang menjaga ketenteraman negara , yang berpangkat sarjan dan lain-lain iaitu TUDM dan ATM[Tentera] 

Ini bukan bohong~ Demi Allah!! itu lah perkara terjadi.Seorang tentera tidak beriman kepada Allah, Bagaimana dia nak menjaga hati yang telah kotor.. Masya Allah~~~~ Naim tidak tahu nak cakap apa lagi. Semoga mereka ini di beri hidayah kepada Allah. Jika korang nak makan sekali pun sila tanggal uniform sebab telah mencalarkan Sektor pertahanan Malaysia amnya...

itu sahja. Hormatilah ramadhan..saksikan video ini sebagai renungan bersama-sama..

Entry Paling Best

--------------