pengikut pemudattbc

Ahad, 21 Ogos 2011

Ramadhan Frasa Kedua Dan Tiga

Post kali mengabungkan dua frasa Ramadhan Naim lalui pada kali ini. Ramadhan kali ini lebih memcabar dengan ujian Allah ke atas diri Naim sendiri.Sesungguh ia p
enghapus dosa-dosa Naim.Pada sabtu lepas Naim ikuti kuliah agama, Ustaz itu cakap, Jika kita di uji dengan masalah , perasaan gelisah dan sebagainya,ia adalah satu penghapus dosa pada diri kita sendiri. Insha Allah.

Ok. Pada kali ini Naim nak sambung frasa pertama ramadhan Naim. Frasa kedua dan ketiga sahaja dengan frasa pertama. kerana banyak habiskan masa di rumah,pada hari jumaat akan bergerak ke surau untuk berbuka puasa. Alhamduillah lauk-pauk sedap belaka.Berkat masak berjemaah(gotong-royong). Budaya sekarang tidak mahu hidup bermasyarakat dan lepas kepada hidup kau,hidup aku.

Erm... itu sahaja kot. Rasa malas nak taip entry. Entah kenapa ya..

Angin berlabuh
Udara semakin dingin
ramadhan kian makin hujung
masih sinar harapan pada tahun hadapan
ketemu ramadhan?
ia masih tersirat di pada qada dan qadar
Ilahi

Yang Benar...
naim kian mati idea.
T_T

8 comments:

Jue AbdRahman berkata... [Reply to comment]

minggu ni pun agak mencabar buat akak, demam, batuk, sakit pale, muntah2.. alhamdulillah bole bertahan lagik, klu bole taknak batal pose, rasa rugi..

cuma akak harap batuk ni cpt2 baik, sbb bila batuk teruk mesti akak termuntah.. huhu, pastu sakit pale yg amat sangat.. tak larat dh..

pengemisCinta berkata... [Reply to comment]

salam.

owh terasa syahdu, ramadhan kian melabuhkan tirainya.apakah terhasil hamba taqwa dipenghujungnya kelak??sama-sama memecut gear 5 buat 10 malam terakhir..insyaAllah..;)

p/s: blog naim tak berat pun..tapi takla ringan sangat.hehe^^

naim berkata... [Reply to comment]

@Jue AbdRahman

Akak.. cepat sihat~ leh rebut Lailatul Qadr.. :)

naim berkata... [Reply to comment]

@pengemisCinta

Insha Allah.

p/s: sedan2 kan.. hehe

wafiy suzly berkata... [Reply to comment]

sama la, malas tul nak taip skang..

aniki berkata... [Reply to comment]

naim,aku nak tanya ang sket ni..kalau tidoq banyak time siang bulan posa ni makruhkan hukum dia??tapi kalau tidoq tu lagi baik dari kita berjaga sebab nak buat benda yang bagi dosa kat kita,hat ni kira camna plak??

sori ar tanya sebab aku dok pikiaq benda ni ja..

naim berkata... [Reply to comment]

@wafiy suzly

^^

naim berkata... [Reply to comment]

@aniki

betoi ang cakap. kalo tido 24 jam .x rasa keperitan di dalam ramadhan

cari benda leh manfaat ramadhan ko bro,, :)

Entry Paling Best

--------------