pengikut pemudattbc

Isnin, 22 Ogos 2011

Revolusi Daripada Diri Sendiri Part 2

Salam dan apa khabar anda. Dan tinggal beberapa hari kita akan menyambut hari lebaran, Insha Allah. Alhamduillah Naim akan cerita sedikit sambungan entry Revolusi Daripada Diri Sendiri ,kali ini bahagian kedua.

Untuk pengetahuan follower , Naim sebenar bekerja dengan salah satu mereka buat DVD agama, yang naim cerita pada entry Revolusi Daripada Diri Sendiri. Ok. Kali ini Naim nekad untuk berhenti kerja. Kenapa dan sebab?.Sabar dan slow-slow bro.

Benar kata Allah s.w.t. Sesungguhnya Ramadhan adalah bulan ujian . Ok. Pagi tadi nak pergi kerja tepat pukul 9 pagi. setiba pada tempat kerja. Pejabat masih tidak terbuka lagi. Lalu, Naim duduk sebentar. Tepat pukul 9.45 pagi. Naim terus mendial anak kepada majikan itu,

Naim: Assalamualaikum..Hari ini tak reja ka?

Anak Majikan : Wasalam. Reja...
Naim:Owh.

Anak Majikan : Nie Naim ka? Tunggu sat, Kami di Pusat D*kw*h. Punggah barang baru sampai.


Naim:Ok2

Anak Majikan :*mematikan panggilan..


************************************
Duduk termenung seketika,melihat kenderaan lalu lalang di luar pagar. Duduk lalu berdiri. Perkara sama berlaku pada entry pertama.. Naim membelek jam di handphone pukul 10.30 pagi. Hati Naim monolog


"Dan(sempat) lagi pergi jitra ambil IC(Kad pengenalan)"


Lalu pergi kat motorsikal naim terus memecut laju terus masuk highway agar sampai awal boleh patah balik ke pejabat. Insha Allah.


Tepat pukul 11.45 pagi, Naim kembali ke pejabat itu semula. Masih pintu tertutup lagi.. Allah ukbar!! Mengapa sikap mereka tak berubah ya? Lalu Naim mencapai handphone di dalam kocek seluar. Lalu mendial nombor anak majikan. Namun panggilan Naim tidak di jawab oleh beliau. Lalu naim menaip mesej berbunyi begini :-


"Salam, Aku balik dulu, ada hal penting,kena uruskan" 


*Message sent~


Enjin masih tidak dimatikan. lalu masuk gear pertama, Naim memulas minyak lalu beredar di pejabat. Dah hari ini last Naim nak jejak bekerja di situ.Maaf, kerana sikap anda macam tidak menghargai seorang pekerja kepada anda. Mengapa hal ini masih di biarkan berlaku kepada pekerja anda. Dimanakah tanggungjawab seorang majikan? Jangan abaikan . Kerana sikap anda terus diperhatikan oleh masyarakat sekeliling.


Oleh itu sedarlah wahai manusia dan majikan.. Sila revolusi hidup anda.


*************************************
Kepada follower. inilah kisah benar berlaku pada diri Naim sendiri. Terpulang korang nak nilai cam mana. Kalau korang berada di pihak Naim. Korang akan merasa seperti ini.Naim ini macam diperbodohkan ~ !! Allahu akbar! Hanya Allah sahaja mengetahui perit hal ini. Oleh itu, entry ini sebagai teguran dan ingatan kepada majikan. Jangan abaikan seorang pekerja baru anda. Ia akan menghilangkan keyakinan kepada anda dan kepercayaan kepada anda..


Wallahualam. Yang Benar daripada Allah dan Yang Salah datang daripada Hamba mu yang bernama Naim...





Selamat tinggal...

6 comments:

pengemisCinta berkata... [Reply to comment]

hurm.sedih dengan sikap majikan macam ni.pc pun pernah rasa, situasi labih kurang.time praktikal dulu..kita nak hormat majikan, tapi majikan sepatutnya hormat jugak pekerja kan. ada abang dekat ofis dulu sampai mengamuk nak belasah majikan tu...hum;(

naim berkata... [Reply to comment]

@pengemisCinta

PC pun ada juga ker? sabar k~ :)

yatie Awang berkata... [Reply to comment]

kalau kakak pun terasa macam diperbodoh juga, tak pandai nak menghargai orang lain

aniki berkata... [Reply to comment]

kalau aku sebelum blah,aku sound dulu bagi depa sedaq..aku paling benci orang yang tak on time bila janji ni..kalau ikut pala angin ni,memang nak tiaw cukup2 tapi sabaq ja la..

naim berkata... [Reply to comment]

@yatie Awang

Benar akak.. Tapi nak buat cam mana akak. Sabar je la .. semoga allah mengetuk pintu2 iman mereka..

naim berkata... [Reply to comment]

@aniki

Niat aku macam ko cakapkan 2 bro. Tapi kenangkan bulan ramadhan. Sabo je la bro. :P

Entry Paling Best

--------------