pengikut pemudattbc

Sabtu, 20 Ogos 2011

Revolusi Daripada Diri Sendiri

Setiap manusia ada permasalahan yang kita alami,Naim sendiri pun tidak terlepas mengalami masalah sama ada sedar atau tidak.Kerana Baini seperti peneman diri kita.Bagaimana kita tangani masalah ini secara baik atau sebaliknya .Perntdi ah diri anda merasai seperti ditipu oleh sahabat/kawan/majikan dll.Naim baru mengalami pada hari khamis lepas.Naim seorang menepati masa dan waktu. Naim rasa tak selesa kalau datang lambat sesuatu tempat dan  membuat seseorang itu tunggu lama kerana Naim. Naim tak mahu seperti itu.

Ini bukan nak mengumpat atau mengata di bulan Ramadhan, cuma nak memberitahu apa telah terjadi pada diri Naim sendiri . Kerana macam seperti diperbodohkan oleh mereka.Naim nak bermula cerita ini. Tepat pukul 10 pagi naim bergerak ke tempat naim pergi itu. Setelah sampai Naim duduk di bangku batu.Naim keluar handphone melihat waktu, tertera pukul 10.30 pagi. Masih awal lagi, maybe mereka di dalam perjalanan ke sini.Sambil itu dok termenung melihat suasana sekeliling.Indah sungguh ciptaan Allah.

*************************************
1 jam setengah kemudian,Mereka tidak datang juga, hati Naim semakin resah dengan sikap mereka ini.Mengapa perkara ini mesti berlaku pada diri Naim sewaktu Naim bersemangat di pagi hari untuk berjumpa dengan hamba Allah ini.Jiwa naim makin tidak seimbang lagi, duduk bangun dan berpusing sekitar tempat duduk tadi, sambil keluar handphone melihat waktu tentera pada skrin handphone dah jam 11.30.Mereka tidak datang . Hati Naim terus monolog.Adakah aku kena Wakenabeb daripada mereka ini. Kata-kata kesat hanya terpancar di dalam hati sahaja. Allahu akbar. Hanya Allah mengetahui perasaan itu.

Lalu, Naim duduk semula di bangku batu seketika. Naim terus melayang dengan fikiran di dalam lamunan pra sedar dan berkata :-

"Hampa ada ilmu agama menggunung tinggi,mengaji di Maahad dan akan bertolak ke Mesir untuk menyambung pengajian. Tetapi ilmu tetapi janji dan waktu, hampa tidak amalkan. Beginikah status pelajar keluaran maahad?"

Naim terus menggalas beg laptop di bahu terus ke motor. Dengan hati hampa bercampur sedih dengan sikap orang sebegini.Untuk pengetahuan anda, Kepercayaan Naim terhadap mereka sudah 0%  . Jika seorang membuat Naim macam ini, Sorry to say, tiada keikhlasan akan dipancar di muka. Kerana kit ada pengalaman yg telah menimpa diri kita.Hati Naim telah bengkak. 

Naim terus membonceng motor terus balik ke rumah. Dengan lafas bismillah Naim terus memulas minyak tanpa pandang belakang tempat itu.

**********************************************
Itulah pengalaman Naim nak ceritakan kepada kalian. Anda pernah alami nya situasi macam ini,Kalau ada pendamlah ia. dan luahkan kepada Allah. Naim hanya berserah pada Allah di atas kejadian ini. kalau jumpa Hamba ALlah masa akan datang tidak tahu reaksi Naim terhadap beliau.. 

Sekadar itu di waktu ini. Jangan gunaan ilmu kerana kepentingan sahaja. Korang mengaji tinggi dan keluaran DVD Agama untuk tatapan masyarakat. Tetapi korang tak pernah amal ilmu ini.,

Sila revolusi hidup anda........ Ingat korang ,pengalaman ini akan aku catat di dalam jiwa aku,,,


1 comments:

pengemis Cinta~ berkata... [Reply to comment]

hurrm..mungkin mereka ada hal tertentu yang urgent ke?naim tak cntct balik ke?or diorang tak inform apa2.sungguh rasa seperti nak terbakar je..ehehe;)

Entry Paling Best

--------------