pengikut pemudattbc

Selasa, 6 September 2011

Aku Terima Nikah

Aku terima nikah nama isteri berbinti ayahnya dengan mas kawin.. itulah lafaz nikah. Satu situasi paling perit bagi sang suami.Di dalam kegembiraan itu. Ada yang terlepas pandang satu perkara. Selepas kita akad nikah. Satu tanggungjawab seorang ayah kepada anak telah berpindah kepada diri kita iaitu suami itu sendiri.

Iaitu,kalau dulu seorang anak perempuan mereka melakukan dosa , ia akan ditanggung oleh ayahnya jika tidak ada didikan dan teguran. Sekarang ia sudah di beri kepada suami. Jangan menjadi suami yang dayus.. Jadilah si suami yang tegang perihal agama dan berlembut ketika bersama isteri. 



Sebelum akad nikah itu, Pasang niat siap-siap agar masa hadapan tidak menjadi suami yang dayus. Dayus bermaksud membiarkan si isteri melakukan maksiat, tidak tutup aurat dan perkara haram yang di lakukan oleh isteri.

itu sahaja malam ini. Entry berkisar perkhawinan. haha. 

p/s: adakah aku sudah gatai nak bernikah?

picture kredit: Sahabat Naim.. :))

9 comments:

eyna_chan berkata... [Reply to comment]

kupasan yg mnarik ;)

tp knp ye bile org kate nk brnikah, msti kate "gatai". salah ke? nikah kn jln yg halal n nk elakkan mksiat. hairon2

aniki berkata... [Reply to comment]

nikah cepat2 sket bro..hahaha

Jue AbdRahman berkata... [Reply to comment]

ewah naim skang asik cite pasal kawen jek.. ade pape ker?? jgn lupe jemput akak ek.. hehe

Teacher Basariah berkata... [Reply to comment]

amboi..amboi..p belajaq dulu..hehe

naim berkata... [Reply to comment]

@eyna_chan

^_^

Tq Eyna.. :))

naim berkata... [Reply to comment]

@aniki

Lambat lagi bro.. :))

naim berkata... [Reply to comment]

@Jue AbdRahman

Tanggungjawab ~ tu kena sembang pasal kawin..

Insha Allah.

^^

naim berkata... [Reply to comment]

@Teacher Basariah

haha

:P

-Wan Siti Aisyah- berkata... [Reply to comment]

Ehem3, macam bau nasi minyak org kahwin je kat Kajang nie.. Adakah akak akan turun Kg TTBC tak lama lagi? Hehe=D

P/S: Tak puas dgr lagu Kasih Kekasih berulang kali=p

Entry Paling Best

--------------