pengikut pemudattbc

Sabtu, 17 September 2011

Anda Hebat- Bagaimana Hubungan Dengan Allah?

 Malam ini Naim nak berkongsi dan nak korang renungkan sementar sebelum tidur.Anda pernah tak merasai hebat di kala duit bertimbun di dalam bank, di gelar jutawan di usia remaja.
Rasa hebat bukan. Sebenarnya Naim kurang berminat dengan MLM. Apa maksud MLM? ce cari dalam google. hehe


Sementar tadi Naim bersama-sama sahabat Naim di ajak open house di masjlis MLM mereka.Alhamduillah rezeki Naim.Naim lihat banyak belia-belia berusia 20-an bersama mereka.


Berpakaian? Rezeki kalau sekali tengok. dua kali tengok masuk saham belah kiri.Macam -macam fesyen. ada ketat sana-sani. Naim duduk pun berpeluh dahi. Hubungan Allah bagaimana pulak?


Erm. Tak tahu nak cakap apa. Cuma naim nak tegaskan adakah kita mencari harta duniawi dan berstatus jutawan muda.Duit berjuta di dalam bank. Tetepi sekitar beliau nak makan nasi pun tak dapat? 


Kembalilah kepada Quran dan Sunnah. Firman Allah dalam surah baqarah dalam ayat ketiga dalam suruh itu bermaksud :


"......mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka"




Ingatlah dalam intipati kuliah azhar idrus(rujuk entry lepas) , Naim ada sertakan satu point
kita datang secara tak berpakaian dan kembali pun tak berpakaian. 


Lihat para sahabat Rasullullah cara mereka hidup.Ada seorang sahabat Nabi berikan sebahagian harta beliau untuk peperangan, malah beliau sangka dia paling banyak berikan harta.Tetapi firasat beliau meleset. Ada seorang lagi sahabat Naim beri semua harta nya untuk peperangan.Kita?


Itu sahaja. Ingatlah apa yg kita cari harta duniawi, hubungan Allah jangan terus lupa. Ingatlah siapa yg berikan rezeki kepada kita,hanya Allah sahaja dapat berikan kepada kita.


Wallahualam.

4 comments:

aniki berkata... [Reply to comment]

aku sokong bro..kalau duit banyak pastu guna jalan betul,memang aku tabik monoshock ngan orang tu..tapi nak jumpak orang camni payah wooo...

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

pada kakak kita hidup di dunia ni tak salah nak berpakaian atau berfesyen, asalkan masih menutup aurat...tentang rezeki, kalau rezeki kita lebih, parkara yang terbaik bersedekah dan membayar zakat harta tu

azieyanz berkata... [Reply to comment]

betul tu naim,setuju sangat..
InsyaAllah,kalau sudah rezeki kita akan dapat dimana sahaja tetapi bukan mudah untuk mengeluarkan rezeki tersebut ke arah kebaikan..
jangan memikirkan hal duniawi kerana dunia sebenar kita adalah di akhirat sana..:)

LadyBird berkata... [Reply to comment]

akak setuju sgt naim.. kite lebih jaga hubungan dengan manusia berbanding hubungan dengan Allah.. bukan kata kat sesiapa.. akak sendiri pun mcm tu jugak.. huhuhu

Entry Paling Best

--------------