pengikut pemudattbc

Isnin, 19 September 2011

Jangan Berputus Asa

Siapa yang tidak pernah berputus asa. Naim jua pernah merasaikan perasaan putus asa. Perasaan keciwa akan sesuatu perkara yang kita lakukan tidak berjaya.Perasaan tidak dapat menerima sesuatu. Akan merasakan tension di dalam diri kita. Betul tak?


Bagaimana anda nak selesaikan masalah berputus asa? Naim berkongsi bagaimana naim  selesaikan masalah berputus asa ini. Dengan Izin Allah. :).


Yang Pertama.Kita kena redha apa yang telah berlaku kepada diri kita ini. Mungkin ia tidak dapat diterima dengan sebaiknya. Lebih baik kita cuba menerima sedia ada.


kedua,Berlapang dada menerima keputusan yang telah kita dapat.


Ketiga, dengar lagu pemangkin semangat seperti ini :



Keempat , Berzikir kepada Allah.Iaitu satu semangat daripada Allah. Kekadang memberi kegagalan bukan selamanya, cuma nak beri semangat kita masa akan datang.


Ok sahabat -sahabat! Wallahualam.

6 comments:

Jue AbdRahman berkata... [Reply to comment]

tq naim :), cam tau2 je prob akak :D

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

akak rasa macam pernah juga bg tips tentang ini, tapi itulah yang terbaikkan

naim berkata... [Reply to comment]

@Jue AbdRahman

saya kan adik.. :P

naim berkata... [Reply to comment]

@Yatie Awang

ya ke? ha'ah. ini versi Naim pulak. :P

aniki berkata... [Reply to comment]

cayala bro..makin terasa aku ngan blog ang ni..tapi ang layan gak na lagu acab ni??hahaha..terbaik bro

naim berkata... [Reply to comment]

@aniki

hehe

ACAB For life!! haha

Entry Paling Best

--------------