pengikut pemudattbc

Rabu, 19 Oktober 2011

Kejar Fesyen Agama Di Tinggalkan

Pertama sekali naim nak minta maaf jika post ini akan menyinggung perasaan kaum wanita.Kerana nak korang selamat daripada jahiliyah moden.Ok..

Firman Allah iaitu:
“Dan hendaklah mereka (yakni wanita-wanita beriman) melabuhkan tudung-tudung kepala mereka hingga ke dada-dada mereka”. (an-Nur: 31)

Akhir-akhir fesyen bertudung kaum wanita bermacam-macam gaya. Rasa tertarik nak memandang ke mereka. . Namun batas kena jaga. 

Ok sahabat-sahabat ku semua. Korang perasaan tak korang sehasta demi hasta telah menyerupai penganut agama lain tanpa korang sedari?Korang sedar tak? mesti tidak sedar bukan. Oleh itu jom renungkan satu hadis ini 

Daripada Abu Sa'idAl-Khudri r.a berkata : Bahawasanya Rasulullah saw bersabda: " kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehinggalah jikalau mereka masuk ke dalam lubang biawak pon kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya. 'Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan? Nabi saw menjawab, "siapa lagi kalau bukan mereka".

[H.R Muslim]
 
Oleh itu , tidak salah untuk berfesyen tetapi berbiarlah berlandas islam.. Jangan jadi seperti gambar ini 
Kepada kaum wanita, semoga kalian lebih berhati-hati pada masa akan datang. Semoga ia manfaat kepada anda semua. Jika korang nak marah Naim. silakan. Kerana naim telah menyampaikan satu perkara yang melibatkan akidah dan iman anda. Cepat berubah.
 
Ada pepatah yang akan pegang selamanya iaitu :-
Berkata benar walaupun pahit kita dapat
 
 
sebarkan kepada kawan-kawan kita .. Semoga ia manfaat kepada anda.
Nota Kaki
[1] Hadis :Di ambil daripada 40 Hadis Peristiwa AKhir Zaman
 

5 comments:

nurul berkata... [Reply to comment]

thanq!! -)

Jue AbdRahman berkata... [Reply to comment]

emm akak tak tau nak kate cane, tp akak setuju ngan pendpt ustaz ni :)

http://ilmudanulamak.blogspot.com/2011/02/tudung-yang-dipinkan-ke-belakang.html

naim berkata... [Reply to comment]

@Jue AbdRahman

Tq akak.

Sebenarnya. Naim dok baca + tambah link blog 2

lupa.. haha

LydSunshine berkata... [Reply to comment]

Kadang2 rimas tengok perangai kaum pompuan ni kalo bab berfesyen. Pantang kuar fesyen baru, mesti nak ikut wp fesyen tu langsung tak lawa dan yg penting tak tutup aurat pun. Apa ntah.

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

sedih melihat ini
sebab kaum sendiri
emmm....

Entry Paling Best

--------------