Mengaji Tak Mengira Umur

in , by Muhammad Naim Abdullah, November 17, 2011
Malam ini nak karang puisi kepada pelajar-pelajar semua. Kepada adik-adik tadi di sekolah dapat RM100 kan. simpan untuk pada 2012.Boleh beli buku dan seluar dan baju sekolah. Jangan beli benda tak berapa baik.Jom  layan madah

Sejak aku dilahirkan
aku tak tahu sepatah huruf pun
namun kita aku telah menghafal beribu ilmu 
daripada pelbagai guru-guru terkenal
namun guru yang pertama di dalam kehidupan ku
adalah ibu bapa ku





Sehari demi sehari
aku telah di fahami pelbagai ilmu
jangan lupa
manfaat kan ilmu yang telah kita dapat
daripada pelbagai guru

Tatkala aku meningkat remaja
aku telah memasuki alam yang
penuh onak duri
di kelilingi manusia yang masih teruja alam remaja mereka
dunia baru ini ibarat neraka yang tersesat

Kini kita merangkumi usia 
yang mematangkan kita
ilmu yang sedang kita hadapi
ilmu menerima orang kedua di dalam kehidupan kita
adalah alam perkhawinan...

Usia pengakhiran dunia semakin tiba
seusia ini bekalan demi akhirat telah di segerakan 
di kutip demi sisa -sisa hidup
yang di hadapi seorang manusia



P/s: semoga adik-adik paham apa Naim nak sampaikan.cari ilmu demi masa hadapan adik-adik semua. Tahniah kepada adik2 yang cemerlang di dalam UPSR. Yang tak berjaya usah berduka.Gagal bukan bererti kalah selamanya.
SHARE 1 comment

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS