pengikut pemudattbc

Selasa, 1 November 2011

Mengandung Anak Bapak Sendiri-Peristiwa Akhir Zaman

Pada hari ahad kalau tidak silap ramai sahabat Naim dok share satu gambar ini.



Lihat. Betapa jahil mereka. Naim tak kisah mereka bukan beragama Islam. Tetapi Naim kesah jika mereka beragama Islam.Ini kita nak salahkan siapakah ? Ibu bapa? Masyarakat? Para ustaz-ustaz, ustazah-ustazah mahupun mufti sendiri.

Allah berfirman dalam surah Isra ayat 32:-




Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan). (Al-Israa' 17:32) 

Allah telah menegaskan kita agar tidak mendekati perkara zina ini. Ia perkara terkeji di dalam kehidupan kita.Korang malu tak di dalam keluarga anda. Ada seorang adik-beradik anda mengandung anak ayah anda? Boleh sakit jantung kita.

Naim rasa, malaysia akan mengalami masalah sama masa akan datang. Tetapi Naim berdoa agar Allah melindungi Malaysia daripada masalah berat ini.

Orang yang berzina boleh di sebat. Jom kita baca sepotong ayat dari Firman Allah dari surah An-Nur :-




Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat; dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat; dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman. (An-Nuur 24:2) 




Mantapkan iman kita menghadapi ujian daripada Allah. 


Wallahualam



 

5 comments:

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

bende2 cm ni yg nak dijauhkan sgt2 ni kan..

emm3

nauzubillah..

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

kalaulah mereka islam, tak tahu nak kata...minta orang2 kita ini masih punya fikiran kan

amniey91 berkata... [Reply to comment]

masyaAllah..dahsyat tu...nauzubillah..huhu

✿ Myra ✿ berkata... [Reply to comment]

astaghfirullah...huhhh..urut dada jap bile baca ni..unlike~ :-l

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! berkata... [Reply to comment]

Astagfirullah... sebahagian orang bukan islam pun boleh sakit jantung kalau berlaku ke atas keluarga mereka. Semua agama tak ajar benda macamni.

Walaubagaimanapun, agama ISLAM lah yang paling sempuarna dan agama kebenaran...

Entry Paling Best

--------------