pengikut pemudattbc

Khamis, 24 November 2011

Tahun Baru Akan Menjelang 1433

Assalamualaikum dan selamat petang . Apa khabar anda semua sihat? Sudah tak lama lagi kita akan menyambut Tahun Baru Hijrah 1433.Apakah kalian lakukan pada 1432. Bagaimana ibadat korang kepada Allah. Bagaimana tanggungjawab kepada ibu bapa anda. Dan tanggungjawab kepada negara.

 Rasa sekejap sahaja 1432 bersama-sama kita. Macam baru semalam ia bertemu dan ia akan berpisah dengan kita. Jika di kenang juga ada kesalahan yang kita pernah lakukan pada tahun 1432 hijrah.Bagaimana kita nak tebus kesalahan itu.

Jom kita selami sekejap.perjalanan kita di Awal Muharram hingga Zulhijjah 1432.Apakah tindak tanduk pada tahun 1432 akan kita ulang pada tahun 1433.

Jika korang berfikir macam itu, dapat naim simpulkan korang memang tak pernah merasai nikmat syukur pemberian Allah.Pernah korang terfikir kenapa allah ciptakan korang dekat di dunia ini kerna mahu korang beribadat kepada Nya.

Fikir-fikirkan sama-sama sahabatku. Semoga tahun baru akan menjelang ini memberi satu paradigma kepada diri korang juga.

Pada diri Naim juga, Insha ALlah. Naim bukan sempurna dari segi ilmu, ibadat. Oleh itu, naim akan mencari ilmu semoga ia dapat memantapkan diri kita.

Sebelum berakhir entry ini. Mari kita nyanyi lagu bulan-bulan Islam.

3 comments:

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

sekejap je kan, rasa macam baru lagi...cepatnya masa berjalan

naim berkata... [Reply to comment]

@Yatie Awang

Ya Akak..

sekejap sahaja..

abu idris berkata... [Reply to comment]

arrayah.info - Umat Islam semakin tidak mengerti Hakikat Hijrah Rasulullah SAW

Entry Paling Best

--------------