pengikut pemudattbc

Selasa, 6 Disember 2011

Bukan Mudah Memahami Satu Perjuangan

Kekadang manusia tak pernah mengetahui erti perjuangan mereka juang selama ini.Ada rasa untuk mengetahui prinsip perjuangan mereka.Naim lihat akhir-akhir ini gelombang anak-anak muda kepada arah keadilan sudah menampakkan satu evolusi kepada jiwa-jiwa remaja.Di samping itu, masih ramai anak-anak muda masih hanyut dengan dunia khayal mereka yang serba mewah .Masih mereka memikirkan hal perjuangan?.

Lama semakin lama memikirkan sesuatu yang tidak pasti kepada anak-anak muda. Makin sakit kepala melanda kepada diri ini. Kerna masih ada di luar sana masih tak mahu mengambil tahu asas perjuangan mereka.

Naim harap sangat kepada muda-mudi di luar sana tak perlu berhibur sangat kerana usia kita tak bisa lama kerna , Allah telah menetap qada dan qadar kita di dunia ini.Naim masih memerhati sahabat-sahabat di luar sana sampai di label sabagai hipokrit.Itu lah lumrah di dalam kehidupan sebagai manusia yang tidka lekang dengan pelbagai permasalahan dunia.

Hendak menulis panjang, tetapi idea masih kering. Sebagai anak muda . Masa kini sudah tiba untuk anda memilih yang mana paling baik di dalam kehidupan anda. Jika silap pilih nescaya anda akan tergelumang dengan gelap dan noda.

Fikirkan masa hadapan anda.Ini bukan hendak politik semata-mata. Ini realiti kehidupan kita berada di tanah air Malaysia.Malaysia ketandusan suara-suara berani anak-anak muda.Kerana anak muda masih 'mati perjuangan' kerana dek hasutan yahudi dan nasrani yang mengawal emosi dan pemikiran anak-anak muda.


Kerana yahudi dan nasrani yang memesongkan satu aspek di dalam perjuangan, iaitu memisahkan politik dan agama Islam.Lihat anak-anak muda lebih suka hiburan yang tidak ada batasan agama. Lihat filem di malaysia macam tak bemoral langsung. Pabila tulisan baru-baru ini berkisar Ombak Rindu Filem Lucah di keluarkan ada manusia membela filem itu.Berat nanang semua itu.



Wallahualam

4 comments:

LadyBird berkata... [Reply to comment]

berat66

pernah tanya ustaz azhar.. ustaz, berat66 tu ape? :P

dh hslnye dh pandai tulis..

naim berkata... [Reply to comment]

@LadyBird

hehe

Naim tulis sebab dah belajaq kat oghang ganu.. :P

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! berkata... [Reply to comment]

saya lah salah seorang daripadanya, eh tapi tak tau pulak pasal ombak rindu filem lucah, dan saya tak pulak bela filem tu. apa apa pun filem 3GP lagi terpesong.. hehe. jgn marah eh...

Alan Rizque berkata... [Reply to comment]

Pemuda mungkin akan sedar pun apabila segala kesenangan hidup dikacau. Contoh barang naik banyak sangat. Salah kuasa berleluasa.

Selagi tak kacau perkara itu selagi itu kita masih lena.

Entry Paling Best

--------------