pengikut pemudattbc

Jumaat, 30 Disember 2011

Ingat Artis , Kena Dendangkan Lagu Mereka

Baru-baru ini ada seorang artis veteran yang telah meninggal dunia.(Al-fatihah).Saat kematian adalah saat yang tidak bisa di duga. Oleh itu, bersiap sedia menhadapinya.Berbalik pada tajuk entri di atas.Kerana setiap artis yang meninggal dunia, mesti ada program lagha untuk memperingati hamba Allah ini. Sebagai simbolik kenangan diri mereka kepada hamba Allah ini.

Naim menulis bukan sembarangan sahaja, kerana naim terbuka salah satu channel di malaysia ini.Channel mana Naim? iaitu RTM.haha..Naim cukup hairan kenapa mesti dendangkan lagu hamba Allah ini sedangkan hamba Allah ini sudah tiada di dunia ini. Adakah dengan lagu bisa menyelamat hamba Allah di dalam kubur?

 Kita beragama Islam dan punyai agama paling terbaik di dalam dunia ini. Lebih baik mereka banyakkan doa kepada hamba Allah ini, kerana di dalam dunia ini, hamba Allah sudah bergelumang dengan lagha.Lebij kita bersedekah al-fatihah.Kan itu lebih baik daripada benda lagha.

Bukan mendabik dada kata naim seorang yang 'alim', sebab naim hairan setiap kali ada artis yang meninggal dunia, masyarakat lebih ingat di dalam kotak fkiran mereka, jika ada ustaz-ustaz mahupun para ulama yang meninggal dunia hanya sedikit sahaja yang ingati . Kerana ulama mati bukan jasad sahaja tetapi ilmu di dada nya turut mati.

Naim sarankan kepada syarikat tv malaysia, kalo mereka baca ini.Tak payah dok buat prgram mengingati hamba Allah dengan mendendangkan lagu-lagu hamba Allah ini.Cuba buat program tahlil dan doa selamat kepada hamba Allah ini, semoga hamba Allah ini selamat di sana.Itu sahaja jalan untuk kirim pahala kepada hamba Allah ini.

Semoga ia menjadi batu loncatan kepada perubahan diri anda. Insha Allah.

Wallahualam

4 comments:

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

sokong naim :))

naim berkata... [Reply to comment]

@aimie amalina

sama-sama akak.. :)

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

betul tu naim, akak pun setuju, macam tu jugak dengan artis2 kita yang dah bertudung sekarang, sepatutnya tak perlulah siarkan video2 lama mereka yang free hair kan?

LadyBird berkata... [Reply to comment]

akak setuju sngt2 naim..
kasihan kat depa yang dah kembali..
kenapalah lagu yang diperdengarkan sbg menghargai mrk.. sdgkan di sana mereka perlukan doa2 drp kita.. bacaan al-Quran untuk disedekahkan pd mereka.. bukan alunan muzik yang me-laghokan..

Entry Paling Best

--------------