Ombak Rindu Filem Lucah

in , by Muhammad Naim Abdullah, Disember 04, 2011
Siapa peminat novel pasti pernah membaca novel ini. Sekarang sudah di filemkan.Kenapa aksi lucah macam sudah biasa di Malaysia.Adakah malaysia persis Holloywood kedua selepas Amerika Syarikat.Kenapa naim cakap begitu kerana ada adegan aksi ranjang ada di dalam filem ini. Kenapa harus dipertontonkan kepada umum jika boleh lihat budak-budak yang meningkat usia nya.

Naim masih tak paham kenapa filem sudah 'halal' di malaysia kerana pucuk kepimpinan adalah beragama Islam.Mengapa ia masih dibenarkan. Adakah pengarah dan penulis skrip tak ada idea nak buat filem berlandaskan Islam.

Naim terbaca beberapa tulisan di internet salah satu pelakon filem ini berkata,lebih kurang cakapnya:-

"Saya tak biasa@berani melakukan aksi ranjang bersama suami orang lain.Alhamduillah saya boleh lakukan"

Apabila membaca status pelakon boleh cakap macam itu, adakah itu seperti menghina agama Islam yang suci.Allahu akbar!! Golongan artis kita yang beragama Islam sudah terbatas di landasan nya. Boleh mendatangkan murtad kepada diri mereka.Naim berharap sangat beliau menarik balik ucapan Alhamduillah..

Firman Allah:-




Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; dan sesiapa yang menurut jejak langkah Syaitan, maka sesungguhnya Syaitan itu sentiasa menyuruh (pengikut-pengikutnya) melakukan perkara yang keji dan perbuatan yang mungkar. Dan kalaulah tidak kerana limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu, nescaya tidak ada seorang pun di antara kamu menjadi bersih dari dosanya selama-lamanya; akan tetapi Allah membersihkan sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan (ingatlah Allah Maha Mendengar) lagi Maha Mengetahui (An-Nuur 24:21)


Wallahualam
SHARE 12 comments

Add your comment

  1. betul betul betul akak setuju..

    BalasPadam
  2. akak pun tak tahu naim...akak tak minat cerita cinta ni..lebih baik akak layan merlin

    BalasPadam
  3. Kak Jue dan Kak Yatie:

    Ya.. kenapa mereka lebih gemar kepada Sex semata2. huhu

    bala2

    BalasPadam
  4. saya peminat novel, tapi tak pernah baca novel ni.. Hehe. Masa kawan2 promot suruh baca dulu, tak tergerak pun hati nak membacanya.. Ahaa :D

    BalasPadam
  5. novel cinta di pasaran atau novel popular.. tidak sesuai dibuat filem...
    saya yg kategori byk juga membaca novel.. most of it mmg tak sesuai dijadikan filem...

    BalasPadam
  6. @naim


    korg tgk la betul2 dulu......filem ni bkn lucah pun.

    BalasPadam
  7. @Tanpa Nama

    Maaf ya anonymous.. Naim x suka filem yang bisa merosakkan minda anak2 islam di MALAYSIA

    Haram tetap haram k.. :)

    BalasPadam
  8. oh haram....

    eh oh entry ini ke, hmm tak elok lah jugak buat scene tu. tapi sebenarnya iklan je lebih, dalam filemnya xde ada pun.

    sebenarnya baca novel cinta pun tak elok. saya dah tak baca dah novel cinta sekarang ni, saya tergerak nak tgk filem ni sebab saya pernah baca nvel ini 9 tahun yang lalu. Kalau tak baca mesti saya tak ingin pun nak tengok.

    BalasPadam
  9. Penerbit filem kita memang teramat kurang kreativiti..

    BalasPadam
  10. Bismillah..
    Owh, patutlah akak baca kat paper Sinar Harian ada slh sorang komen ada babak2 yg tak sesuai ditygkan jika menonton bersama anak-anak kecil.. Huhu.. Akak pernah baca novel nie masa gila novel dulu & novel nie ada 2 novel sambungannya.. Yg sambungannya akak tak baca lagi sbb adik akak ckp tak berapa best bila disambung sbb cerita jadi meleret entah ke mana.. Org Melayu skg lebih hebat dari org Barat kot Naim.. Doakan agar kita & keturunan kita dijauhkan dari anasir2 luar nie.. Ameen~

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS