Solatlah Kamu

in , by Muhammad Naim Abdullah, Februari 05, 2012




Beberapa kerat manusia akan menunaikan solat di awal waktu? Berapa kerat manusia yang meninggal solat tanpa merasai penyesalan diri mereka.

Di manakah perasaan mereka terhadap Allah swt? Naim sendiri merasai bersalah kalau tertinggal solat . Allahu ukbar!! Rasa menyesal sangat dengan Allah. Jika di bangkitkan di akhirat kelak dengan amalan yang koyak . Kekadang masih tertampung dengan dosa yang masih menggunung tinggi.

Firman Allah :-



Dan Tuhan kamu berfirman: "Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina.
(Ghaafir 40:60)

Firman Allah di atas mengambarkan kasih sayang Allah terhadap hamba nya.Berdoa kamu selepas solat. Insha Allah, Allah akan memperkenaan doa kita.Semasa dok berfacebook+youtube . Naim terjumpa satu video yang sangat menarik untuk kita semua bermuasabah diri tentang solat.

Di dalam video ini orang ramai bersolat di atas jalan,di kak lima jalan kerana taat mereka kepada Allah. Allahu rabbi. Supaya mereka di ganjaran pahala yang di janjikan oleh Allah swt,.







Anda bagaimana pula?

Walallahualam

SHARE 2 comments

Add your comment

  1. kadang2 terlalai juga, mengerjakan di pertengahan waktu....tapi Alhamdulillah...anak akak sentiasa mengerjakan solat di awal waktu, itulah kata orang, lentur buluh biar dari rebungnya kan?

    BalasPadam
  2. semoga senantiasa kita istiqamah dalam ibadah, mengikut jalan para kibarul ulama'..

    jmput ke blog untuk menimba ilmu, insyaAllah

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS