pengikut pemudattbc

Selasa, 27 Mac 2012

Minat Korea(K-POP) Sampai Rasullullah Tak Ingat

Sekarang trend kegilaan kepada K-POP. Boleh ke dari sisi agama Islam. Ustaz Azhar cakap minat boleh jangan sampai taksub sangat. Kita tau nama artis Korea boleh hafaz dari satu ke satu. Bila tanya pasal RASULLULLAH. mulut ternganga dan mengaru kepala. Berat nanang..


Kalau tak paham gok.. jom dengar video ini :-

 
 Semoga manfaat kepada diri saya sendiri dan sahabat-sahabat semua. Insha Allah.
Wallahualam.

9 comments:

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

betul tu naim..seharusnya kita pelajari lagi tentang Rasulullah saw..kita kan

Sis AI berkata... [Reply to comment]

Ada jugak sy bg video prkongsian ni utk ttapan ahli kluarga. Jgn trlampau taksub sgt. Alhamdulillah, dh brkurang dh fenomena ni kat sekeliling sy.

Sy jgk hampir nk trpengaruh. Alhamdulillah, Allah lndungi sy. Kita sma2 mintak jauh, mudah2han Allah lindung kita, ahli keluarga, kwn2 dan msyarakat Islam drpada trbawak2 kat bnda lagha.. :)

Jue AbdRahman berkata... [Reply to comment]

peminat korea ade yg mengamuk klu kutuk artis peberet derang.. tak paham akak -__-

nik nur maisarah nik suhaimi berkata... [Reply to comment]

izin copy image ye :)

chae chun berkata... [Reply to comment]

Salam..terus terang saya peminat KPOP tapi saya xrasa KPOP boleh melalaikan saya. Sya minat kpop dah 11 tahun dah tapi saya xrasa diri saya lalai kerana kpop tapi memang saya setuju minat boleh tapi jgn sampai taksub.

Cuma saya xberapa setuju bila orang kutuk peminat kpop ini ler, itu ler sume yg buruk2. Agak terasa ngak~ jangan ler focus pada kpop jer. Sikit2 salah kpop, sikit2 salah peminat kpop. Padahal belambak lagi org minat mat saleh ler, pe ke jadah ler xde pulak nak heboh nak nasihatkan dorang. Dok terkinja-kinja jantan betina sakit mata memandang.

Saya minat tapi saya ada cara saya menjaga batasnya. Jangan nak salahkan peminat kpop jer. Hati n otak saya dah melekat nama ALLAH itu xde siapa boleh hilangkannya.

Walau saya minat sangat kpop tapi katakan ler kpop kutuk islam or say anything bad ke ofcoz saya akan marah. Terus terang saya kata lepas saya minat kpop saya rasa saya banyak belajar jugak. Pandai ler ambik mana yg positif jangan ambik negetif.

Contoh saya belajar sifat kekeluargaan, persahabatan dan kerja keras@usaha yang gigih dan tidak mudah putus asa. Artis korea walau dorang artis terkenal xpernah sombong n bongkak, xpenah belagak,sopan santun bila bertutur dgn yg lbh tua dan byk lg.

Ok ler kalo nak cite memang panjang so i stop sini ler. Apa2 minat korang pun yg penting pandai jaga diri. Yang mana baik ambik buruk tinggal jauh2.

chae chun berkata... [Reply to comment]

@Jue AbdRahman Kalau dah kutuk org yg dia suka memang ler marah. Dari kita sibuk mengutuk orang baik gunakan mulut yang ALLAH bagi tu untuk benda yang berfaedah dan guna untuk kata2 yang cantik dan indah disisi ALLAH dari dok mengutuk orang buat dosa jer buat per. Orang nak cari pahala bukan dosa.

Orang xkan nak mengamuk kalo kita xkacau dia. biak pi dia ler. kalo dia buat sesuatu yg xbaik tegur dgn cara yang baik ok.

naim berkata... [Reply to comment]

@chae chun
nampak sangat kamu lebih mensanjungi korea daripada RASULLULLAH~

Tanpa Nama berkata... [Reply to comment]

Korea????, apa nak korea tu, ada sprah kwn sya dia mint gila kat kpop tu, smpai2 dpt hafal lgi lyrics nya, tpi klau nak hafal alquran susah, surah yasin pun tak hfal.mraka mcm kta jgak, dan x smpurna mcm kta.,, sya pernh pi bl0g korea, dc2 sya nampak wjah2 mreka yg blum dibedah ALLAHU AKHBAR ......, rpanya mrka tu pkai plastic surgery, ptutlah smua muka sma smpai bingung mna 1., masya allah..,

Tanpa Nama berkata... [Reply to comment]

Slam

Entry Paling Best

--------------