pengikut pemudattbc

Khamis, 1 Mac 2012

Ustaz Azhar Idrus-andai kata esok kita mati

Kekadang kita tak pernah berderma demi agama kita. Kekadang penganut agama lain bersegera untuk demi agama mereka. Malu lah kita dengan yang beragama Islam.Kekadang manusia beragama Islam berasa janggal jika orang mengutip derma. Bukan untuk diri ustad yang berceramah.

Oleh itu, Dermalah demi perjuangan kita. Insha Allah.


Mari kita dengar sedikit tazkirah daripada Ustaz Azhar Idrus.

Wallahualam

2 comments:

LadyBird berkata... [Reply to comment]

akak tgk di kuliah ustaz ramai je org derma.. Alhamdulillah.. :D.. malu kalau x derma time tu.. perasaan tu dtg sendiri sebab masing2 sembunyikan kotak bawah kain tudung tuk masukkan duit..

Azza Azman berkata... [Reply to comment]

haritu kan azza g surau... ada sorang makcik tu sound sorag lagi makciktu "dah tua tua ni pepandailah bersedekah...singgit pun jadilah...!" terpiat piat muka makcik yang kena sound tu. sy yang dgr pun malu. padahal saya kenal makcik tu dia lah orang yang paling suka bersedekah. Tapi dia pegang prinsip, tangaa kanan memberi, tangan kiri pun tak tau.

Entry Paling Best

--------------