pengikut pemudattbc

Selasa, 29 Mei 2012

Kekuatan Diri

Dimanakah kekuatan diri sebenarnya pada tenaga atau pada buag fikiran? Itu yang sebenar yang memeningkan kepala seorang yang bergelar insan di muka bumi ini.Kekadang di perjalanan kita ada banyak cabang.Bercelaru untuk memilih jalan bukan,kalau tidak ada ilmu mesti kita akan sesat. Oleh itu setiap insan perlu ada ilmu setiap apa yang kita hendak ketahui.

Umat kita selalu lemah
Umat kita selalu gagah
Umat kita terlalu memikir sesuatu di luar paksi
kehidupan yang tidak berkuasa untuk di miliki
bahkan mata wang tak bisa kita menguasainya

Jelas dan bersuluh sabda Nabi jadi pegangan hidup
Al-Quran jalan pentunjuk dan Al-Sunnah cahaya
membantu kita di dunia ini.

Tidak kira siapa kita di atas muka bumi ini, bersabda kepada Al-Quran dan Al-Sunnah , Insha ALlah kita tidak lagi sesat apabila di timpa pelbagai bala mahupun sesuatu yang mahu diri kita dianaiya .

Halusi pada diri kita,andai salah silap cepat-cepat memohon keampunan,

Wallahualam

7 comments:

Fendy berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah..terima kasih kerana berkongsi...

naim berkata... [Reply to comment]

@Fendy

terima kaish sudi membaca.. ;D

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

betul tu naim, kalau kita kuat iman danbertaqwa..pasti kita tahu kekuatan kita da dimana

maaf ye naim, dah lama akak tak singgah..harap naim sihat

qeela berkata... [Reply to comment]

Buat naim yang selalu rajin mengkomen blog akak...meh sini nak komen jugak..

hehe..thanks for sharing...bila2 ada masa free,akak komen banyak2 lagi...

*mesti nyesal baca ni kan..hehe

qeela berkata... [Reply to comment]

Buat naim yang selalu rajin mengkomen blog akak...meh sini nak komen jugak..

hehe..thanks for sharing...bila2 ada masa free,akak komen banyak2 lagi...

*mesti nyesal baca ni kan..hehe

Jambu Batu berkata... [Reply to comment]

alhamdulilah

Jambu Batu berkata... [Reply to comment]

alhamdulilah

Entry Paling Best

--------------