pengikut pemudattbc

Selasa, 24 Julai 2012

Ramadhan Lebih Dikenali Dengan Bazar Ramadhan?

Tak ingin ku biar ramadhan berlalu sahaja-sepotong lirik daripada kumpulan Raihan dan Man Bai. 

Malam ini naim nak berkongsi pendapat , adakah bulan ramadhan lebih di kenali dengan bazar ramadhan semata-mata. Tadi naim buka tv3 ada hamba Allah ini berkata, di dalam bulan ramadhan special bagi nya adalah bazar ramadhan.






 Kepada kawan-kawan, jangan ingat kedatang ramadhan adalah semata-mata kerana bazar ramadhan sahaja. Lihat keistimewaan yang Allah bagi kepada kita.Jom kita renungi zaman Rasullullah. para sahabat sudah tak sabar apabila masuk bulan Rejab, mereka sudah berlumba beribadat pertengahan iaitu syaaban mereka lebih beribadat dan tiba masuk ramadhan mereka bersungguh-sungguh beribadat kepada Allah. Mampukan kita jadi seperti para sahabat Nabi Muhammad SAW.

Kita berbuka puasa lauk bermacam-macam jenis. bagaimana Rasullullah berbuka puasa hanya sekadar buah tamar sahaja(kalau silap , harap tegur naim).

Muahasabah diri sahabat-sahabatku.

Wallahualam.

3 comments:

Yumida berkata... [Reply to comment]

nice sharing..moga kita memperbetulkan niat kita tu
sy pn ske tengok keriuhan bazar ramadhan nih...di masa yg sama gak mereka blh mencari pendapatan

KY berkata... [Reply to comment]

entahlah...susah jugak nak tahu pandangan orang ramai ni...

nurul berkata... [Reply to comment]

Salam.First day Ramadhan saya pergi bazaar..sungguh sesak,nak sesak nafas dibuatnya,jalan pun berhimpit2..kena hati2..errr..Rasa dah lama tak keluar dari kepompong..bila keluar,sedih tengok pasangan muda yang berpegangan,memang kita tak tahu statusnya.Jika mereka berpakaian baik menutup aurat memang tiadalah perasaan tu..saya lihat ada pasngan suami isteri yang elok je menutup aurat,sejuk hati tengok.Yang macamtu confirm tak dinafikan sudah sah hubungannya (berkahwin) wallahualam.

Entry Paling Best

--------------