Perasaan Anda Terhadap Bumi Palestin

in , by Muhammad Naim Abdullah, Disember 23, 2012


Sejak berlaku peperangan di antara  Palestin dan zionis baru-baru ini dunia semakin bercampur baur perasaan kita terhadap penindasan zionis  kepada Palestin.Malah dunia berita 'berat sebelah' kerana kurang memberi liputan 100 % terhadap bumi Palestin itu sendiri. Kerana media malaysia contohnya lebih memilih rating siaran terhadap isu di malaysia amnya top seo mereka memfitnah terhadap seseorang yang mereka tak suka.


Kali ini naim ingin tahu apa perasaan anda terhadap bumi Palestin yang  kita sayang. Bukan mereka jauh dengan bumi malaysia beribu kilometer.Ya, mereka jauh dengan kita tetapi mereka dekat dengan kita kerana mereka saudara seisldaam. Bukan  di quran surah hujurat ayat 10 berfirman sesungguhnya setiap muslim adalah bersaudara. Adakah kita terlalai dengan permainan pemerintah iaitu di dipengaruh kuasa-kuasa barat terutamanya Amerika Syarikat dan sekutunya Israel itu sendiri. Mereka masih mencari-cari satu peluang untuk merampas semua tanah Palestin.

 

Ustaz Azhar Idrus berkata seinci  bumi palestin di bom, kita kena rasai macam israel bom di kedah, bom di perak atau bom di tanah air Malaysia ini. Wahai pemuda-pemudi ISLAM naim menyeru agar kita terus menyokong perjuangan hak-hak Palestin. Semoga kita tak pernah lekang mengingati saudara kita di sana, Insya Allah

Wallahualam
SHARE 1 comment

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS