pengikut pemudattbc

Isnin, 11 Februari 2013

Setia Hingga Hujung Nyawa-Drama Lucah

Beberapa minggu yang lalu hangat cerita Setia Hingga Hujung Nyawa. Cerita ini mengisarkan

"Sinopsis Drama SETIA HUJUNG NYAWA: Mengisahkan kehidupan Zain yang berubah sekelip mata setelah ditinggalkan kekasihnya, Sofea, seminggu sebelum berlangsungnya majlis perkahwinan mereka. Demi menjaga maruah keluarga dari dicaci orang, ibu Zain iaitu Datin Adibah mengambil keputusan untuk menyatukan Zain dengan Ersalina yang merupakan anak gadis kepada rakannya, Puan Haliza.
Meskipun di pandangan mata kasar Datin Adibah pertolongan yang dihulurkan oleh Puan Haliza nampak mulia, namun hakikatnya Puan Haliza mempunyai agenda tersendiri apabila dia ingin menggunakan Zain sebagai pak sanggup untuk menutup dosa Ersalina yang kini sedang hamil anak luar nikah bekas kekasihnya.
Pada awal perkahwinan, amat sukar buat Zain dan Ersalina menyesuaikan diri. Tambahan pula Ersalina masih bersikap keanak-anakan manakala Zain pula seorang yang tidak penyabar. Meskipun mereka tidak tidur sekatil dan sering berselisihan faham, namun mereka akan berlagak seperti pasangan romantis di hadapan keluarga masing-masing.
SETIA HUJUNG NYAWA akan ditayangkan di TV3 mulai 24 Disember 2012, setiap hari Isnin hingga Khamis jam 7.00 malam. Setelah dua bulan berkahwin barulah Zain dan Ersalina mencapai persefahaman dan cinta mula berputik di antara mereka berdua. Tetapi belum sempat menikmati kebahagian rumahtangga, rahsia kehamilan Ersalina terbongkar apabila dia mengalami keguguran. Zain amat kecewa dan mula melayan Ersalina seperti sampah. Maka bermulalah babak baru kesengsaraan hidup Ersalina.
Sementara itu, Datin Adibah yang tidak menyangka Ersalina tergamak menjadikan Zain sebagai pak sanggup telah menghalau Ersalina dan menghasut Zain untuk menceraikan isterinya. Malah Datin Adibah juga telah memperkenalkan Eriza kepada Zain. Adakah Zain akan terus setia pada Ersalina atau cintanya akan beralih arah pada orang baru iaitu Eriza? Apakah kesudahan bagi cinta Zain dan Ersalina?"

Ok.. dah faham kan, jom ushar  gambar ini pula :-



Lihat dengar drama seperti ini boleh mengancam akidah seorang remaja  yang masih 'mentah' dengan kehidupan mereka. Sebab itu Naim tak berapa suka drama-drama 7.30 malam ini. sebab dia 

1)Suka memaparkan pergolahan di antara ibu bapa atau ibu bapa dengan anak-anak
2) kalau bergaduh lari rumah, setelah tidak ada tempat mengadu kembali ke rumah dan ibu bapa kembali ambil anak mereka.

Mari kita ' boikot' drama-drama dari tv tiga suku.. :)

Wallahualam 

0 comments:

Entry Paling Best

--------------