Islam Cinta Kedamaian

in , , by Muhammad Naim Abdullah, Mac 06, 2013
Kemelut di antara Malaysia dan Kesultanan Sulu kini semakin memuncak. Jika di Malaysia para tentera di kerah untuk masuk-masuk di dalam hutan mahupun kampung.


Teringat naim dua ayat daripada surah al hujurat 



"
Dan jika dua puak dari orang-orang yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya; jika salah satunya berlaku zalim terhadap yang lain, maka lawanlah puak yang zalim itu sehingga ia kembali mematuhi perintah Allah; jika ia kembali patuh maka damaikanlah di antara keduanya dengan adil (menurut hukum Allah), serta berlaku adillah kamu (dalam segala perkara); sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.
(Al-Hujuraat 49:9)"




Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.
(Al-Hujuraat 49:10)

  
Bukan tiada jalan lain selain pertumpahan darah. Mereka di sana Islam dan kita juga Islam. Perancangan mereka tak sehebat perancangan daripada Allah swt.Al-fatihah kepada wira-wira kita telah gugur. Kepada pemerintahan Malaysia sampai bila nak biarkan para tentera mahupun polis terkorban ?

Wallahualam. 

SHARE 7 comments

Add your comment

  1. mereka dah berbincangkan tapi pihak sulu yang taknak terima. Jadi serahkan saja sabah pada mereka?

    BalasPadam
  2. semoga segala kemelut yang berlaku dapat diselsaikan secara aman..pengasuh razin dah risau anak,menantu dan cucu dia kat sana..kesian..

    BalasPadam
  3. al fatihah
    moga mereka yg terkorban ditempatkan bersama org2 beriman

    BalasPadam
  4. @azieyanz

    Azie, berbincang bagaimana, selain membunuh.. :)

    BalasPadam
  5. kerajaan dah bagi mereka peluang, tapi apa yg mereka lakukan? kerana fikirkan mereka seagamalah, kerajaan lambatkan tindakan, apa pun yg kerajaan lakukan pasti itu yg terbaik untuk semua....

    al-fatihah buat pejuang2 yg terkorban

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS