Seruan Jihad-Pasca PRU13

in , by Muhammad Naim Abdullah, April 28, 2013
 Hari ini Isnin , tinggal 6 hari lagi untuk berkempen sama ada dari Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.Bagaimana suasana di kawasan anda. Adakah meriah dengan perang poster mahupun bendera. Di selang seli dengan warna hijau biru kan. 

Di dalam negara malaysia kita ada undang-undang sudah termaktub sama sekali. Dengan provakasi jahat manusia akan mencacatkan proses pilihan raya umum 13.Baru-baru ini timbil isu bakar pondok-pondok panas parti politik. Adakah satu tanda kepada huru-hara yang dicanang oleh ahli politik satu parti itu. Berbalik kepada 12 pilihan raya yang lalu, Naim ambil satu contoh iaitu Parti Islam Semalaysia(PAS) sudah masuk di dalam pilihan raya umum atau kecil. Tiap kali ada kalah bukan, fikir sejenak ada tak huru hara di timbulkan oleh penyokong -penyokong daripada Pas? Tidak ada kan. Oleh itu, jangan kita melobikan perkara yang tidak tahu . Hanya Allah sahaja yang tahu apa akan berlaku.. Wallahualam.

Marilah kita keluar mengundi pada 5 Mei nanti, nyatakan sokongan padu kepada pakatan rakyat tak kira warga tua mahupun pemuda.Jangan takut kepada pakatan rakyat ya. Kerana Pakatan Rakyat bersungguh-sungguh untuk menjaga hak rakyat , selama ini telah dizalami oleh kerajaan yang memerintah selama 55 tahun. Untuk kali ini, berilah mandat kepada Pakatan Rakyat.


Bukan lama, 5 tahun sahaja, kalau tak berpuas hati, tukar kembali kepada Barisan Nasional. Senaang bukan. hehe.

Mungkin kita para blogger dan ada akses internet boleh menilai baik dan buruk kedua-dua parti.Jika di kampung hanya ceramah politik dan risalah hanya dapat membantu kempen parti.Kekadang mereka (orang tua) sudah dibasuh oleh  media pro kerajaan dan akhbar media kerajaan keburukkan Pakatan Rakyat. Akhir sekali termakan madah daripada mereka.

Jika benar Malaysia mengamalkan politik sihat. Kenapa tak benarkan Pakatan Rakyat berkempen di kaca tv, Saban hari, di kaca tv hanya dibenarkan hanya Barisan Nasional , manakala pihak Pakatan Rakyat hanya dibenarkan hanya makian ,cacian atau fitnah semata-mata.Akhir sekali, marilah lakukan perubahan pada Malaysia~


SHARE 4 comments

Add your comment

  1. apa lagi nak ubah? dah kenapa,? bersyukurlah apa yang ada

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum dari Aminin [dot] My

    Apa lagi jom kita semua keluar mengundi... haha

    BalasPadam
  3. Jangan melobikan pada benda yang kita tak tahu. Dia lagi tahu. Nice.

    Jadi macam mana pula orang boleh kata kalau BN perintah lagi negara bankrap semua? Dah tahu ke? Ke Tuhan bagitahu?

    :) Selamat mengundi.

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS