Etika Blogger Dalam Bulan Ramadhan

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 09, 2013

Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:183)


Pertama sekali Naim ingin mengucapkan menjalani ibadah puasa,Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun-tahun sebelum ini. Insha Allah.



Berbalik kepada tajuk entri, naim ingin mengajar blogger semua bersikap menghormati bulan Ramadhan dengan entri lebih ke arah Keislaman sedikit . Kerana bulan Ramadhan adalah bulan yang sangat banyak manfaat seperti pahala berkali-kali ganda daripada bulan-bulan yang lain.

Boleh kita share berkaitan kelebihan bulan Ramadhan daripada kita terlalu update tentang drama 'dia bukan isteri aku' atau 'saya berjanji akan setia dengan awak  atau 'hari ini dah seminggu kita couple. 

Kita menjalani ibadah Ramadhan bukan sekadar 'syarat wajib' untuk menyambut Aidul Fitri.Kenapa naim cakap itu, hari ini puasa esok lagu raya mula keluar di corong-corong radio atau kaca tv di rumah sendiri.

Sebagai ingatan kepada diri sendiri, agar kita lebih berhati-hati di dalam bulan Ramadhan.dari segi apa kena jaga? Tunggu entri pada bulan Ramadhan. insya Allah, Entri lebih panas, sentap dan poyo diri seketika.

Sebelum menutup entri ini , jom dengar lagu ini



Wallahualam
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. shukran.selamat berpuasa juga.

    BalasPadam
  2. AsSalam, selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak. Semoga segala amal ibadat kita diterima YANG MAHA ESA.

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS