Berpakaian Tetapi Bertelanjang

in , , by Muhammad Naim Abdullah, Mei 25, 2014




 Akhir zaman sekarang, ramai berpakaian tetapi bertelanjang . Namun tiada rasa bersalah dengan kesilapan berpakaian ini.  Mereka tidak merasa malu kerna sifat malu sudah hilang pada manusia akhir zaman ini.

Nabi bersabda dua golongan masuk neraka iaitu perempuan yang berpakaian tetapi bertelanjang.Tak kira pangkat ayah kita, anak perempuan masuk neraka. 

Paling ramai  yang berpakaian seperti ini adalah perempuan melayu Islam berpakaian. Kenapa mereka seperti ini. Adakah kurang didikan agama ibu bapa atau kerajaan yang kurang menyediakan peringatan-peringatan ?

Semalam Anugerah Beritan Harian, di khabar artis-artis melayu berpakaian macam sarung nagka tak ubah kafir yahudi dan nasrani.  Di celah-celah itu ada seorang non muslim bekas model boleh memakai pakaian menutup aurat dan mengena tudung. Walhal dia tak bukan Islam. Semoga Allah campak HIDAYAH kepada beliau.

Semoga Allah tidak murka dengan kebodohan kita yang tidak reti berpakaian. Sepatut mereka bersyukur dengan Keislamanan mereka. Kerna Islam yang mengajar menutup aurat, tetapi mereka membuka aurat..



Wallahualam.
SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS