jenazah ulama dilindungi awan

by Muhammad Naim Abdullah, Oktober 30, 2009

Tajuk diatas ialah tajuk sebuah artikel dalam sebuah majalah(mastika ) keluaran 2008.Meremang bulu roma saya membaca artikel seorang ulama tersebut sehinggakan didlam perjalanan akhir menuju kea lam barzakh masih lagi berdkwah hingga seorang pilot berbangsa India memeluk Islam... takbir!

Bukan itu sahaja, menurut pilot tersebut di sepanjang penerbangan tersebut awan memayungi pesawat tersebut sedangkan tempat lain keadaan panas terik.Kejadian itu disaksikan oleh krew penerbangan .Meliaht kepada kejadian ituaneh itulah ,pilot tersebut mengambil keputusna untuk memeluk Islam.Subbanallah.

Siapa ulama tersebut?Namun ada fakta yang boleh kita mengetahui siapa dirinya yang sebenar

Beliau merupakan seorang yang terkenal yang berjuang atas nama Islam.

Beliau meninggal dunia akibat serangn sakit jantung

Jenazah beliau diterbangkan oleh pesawat ke sebuah negewri di Utara .jenazah beliau diiringi oleh polis.

Disemadikan di sebuah madrasah negeri kelahiran beliau denagn wasiat beliau.

Ribuan rakyat hadir dari seluruh pelusuk malaysia untuk mmberi penghormatan terakhir kepada beliau.sehingga setiap orang berebut-rebut hendak mengangkat jenazah beliau.

Itulah fakta yg dinyatakan tentang jenazah tersebut.saya yajin .dialah Allahyarham Ustaz Fadhil Noor,Mantan Presiden PAS.

Allahyarham disemadikan di Madrasah Darul Ulum,Pokok Sena.Hampir 20 000 ornag datang untuk memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham.Jalan raya menjadi sesak lebih 20km. orang rami terpaksa berjalan kaki sehingga 10km untuk ke Darul Ulum..Subbanallah.

Perjuangan ikhlas kepada Allah yang ditujukkan oleh Allayarhan Ustaz Fadhil Noor ,balasan Allah tunjukkan denhgn jelas kepada kita semua. untuk menjadi semangat kita terus mmeperjuangkan agama Islam

Semoga Allah mencucuri Roh Allahyarham..

Al-fatihah...

p/s:artikel ini disunting dari pelbagai sumber..

SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS