Misi GENG 13

in , by Muhammad Naim Abdullah, Jun 12, 2010
Alhamduillah, petang sudah selesai kerja Amal GENG 13 membantu di majlis perkahwinan di kampung Titi Besi..Walaupun penat tetapi rasa sangat gembira bila bersatu bila bekerja.itulah perpaduan di dalam GENG 13.. Mungkin follower masih blur mengapa dengan nama GENG 13 ini. Sat gi naim cerita..

Pada beberapa tahun dulu, di surau titi besi ada sembang kosong sebelum masuk maktu solat.Warga tua ,memceritakan bila musim kenduri, tiada mentara nak basuh pinggan dan cawan. Maka mereka terpandamg naim dan beberapa rakan naim dan berkata..

"Depa ini semua ada,boleh la jadi mentara untuk esok"kata seorang pakcik
"Kawan hampa ada bopa" tanya lagi pakcik itu.
Ada 13 orang, naim menjawab persoalan itu.

"Elok sangat la~~GENG 13 Katakan"kata pakcik sambil tersenyum,

---------------
Begitu lah cerita ringkas apa yg dikatakan GENG 13, inilah tarbiyyah daripada warga kampung Titi Besi mendidik anak remaja mereka bergaul dengan masyarakat. dan menrapatkan ukhwah sesama kita...Waktu kerja kita lakukan bila waktu solat kita solat. itulah prinsip GENG 13....

remaja sekarang sudah tidak mahu bergaul dengan masyarakat apatah lagi dengan gaya hidup mereka... Tepuk dada dan tanya iman dan fikiran, cam mana pemuda2 kampung anda??
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Ingatkan geng samseng tadi..bern0mbor2 segala. Huhu~ Kat sini yang jadi mentara tu biasanya makcik2 tua. Yang anak2 muda tu berbayar~

    BalasPadam
  2. ya~~ di sini pon dibayaq~ tapi kami buat keja secara ikhlas

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS