Redha

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 27, 2011
R.E.D.H.A.... Rasullullah pernah bersabda ,"Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa manakala kemurkaan Allah terletak pada kemurkaan ibubapa"

Oleh itu sebagai anak, kita mesti mentaati apa sahaja yang disuruh oleh ibu bapa melain kan  ibu bapa menyuruh kepada kemaksiatan. Kita boleh abaikkan Seperkara itu.Sejak akhir ini, ramai anak-anak tidak peduli hadis daripada Rasullullah. Kerana lebih rasa diri lebih baik daripada mendengar kata-kata ibu bapa. Kalau dengar kata-kata ibu bapa takot di ejek oleh rakan-rakan dengan panggilan 'anak manja', 'anak emak' dan sebagainya.Wahai masyarakat~Mengapa kalau lebih tunduk kepada ejekkan manusia dari tunjuk kepada Allah. Di sini sudah berlaku kesilapan yang ketara pada umat Islam sekarang,

Setiap orang ada orang di cintai iaitu kekasih.Kita cadangkan nak buat kekasih itu menjadi sebagai isteri atau suami. Pabila berbicara dengan ibu bapa, maka keputusan  ibu bapa tidak setuju dengan calon pilihan kita itu. Bagaimana keputusan kita? Kebanyakkan manusia lebih melawan akan terus memilih kekasih daripada ibubapa.Apabila hidup di dalam tiada keredhaan ibu bapa. Kehidupan suami isteri ini tidak akan aman. Ada sahaja masalah akan datang,Dari satu perkara satu perkara. Oleh itu,lebih baik kita taati ibu bapa.

Semoga coretan ini dapat memberi  sedikit kesedaran kepada diri kita.Wallahualam
SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS