Hadiah Untuk Saudara Ku

in , , by Muhammad Naim Abdullah, Ogos 27, 2011
Firman Allah S.W.T :-
Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, [49:10

beberapa hari lagi kita akan menyambut hari kemenangan setelah berpuasa selama 30 hari, Apakah perasaan anda ? seronok mahupun sedih pemergiaan ramadhan.Naim rasa sedikit sedih. Bukan itu Naim nak ceritakan...

Sebenar Naim rasa susah hati sebenar terkenang saudara kita di Somalia, Palestin , Iraq,Afganistan dan negara Islam yang sedang berperang. Bagaimana mereka akan menyambut hari lebaran dengan hati gembira.Hati akan sedih terkenang. pabila melihat video-video berkisar Palestin akan runtuh jiwa ini. 

Rakyat malaysia sememang beruntung di kurnia nikmat makanan dan aman.Oleh itu bersederhana di dalam menyambut hari raya . Kalau adakan rumah terbuka , sila elakkan pembaziran. Kerana membazir adalah sahabat karib Syaitan. Korang tahu tak Syaitan tak sabar nak bersama kembali dengan kita.Setelah 1 Syawal menjelma. Syaitan akan mengurniakan darjat kebesaran kepada anak buah nya iaitu Nafsu kerana berjaya menewaskan orang-orang berpuasa untuk tidak berpuasa, membazir di pembelanjaan dan sebagainya.

Semasa kita bergembira ada saudara seakidah kita sengsara. Bersederhana ...

SHARE 1 comment

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS