Mari Mengundi

in , , by Muhammad Naim Abdullah, September 20, 2011
Malam ini , Naim nak tanya kat korang semua. Sudah mendaftar sebagai pemilih? mesti ada yang duk garu kepala. Apakah itu kan.



Di Malaysia mengamalkan sistem demokrasi Berparlimen. Em.. Apakah itu? Ada manusia tidak ambil peduli hal dunia aka politik di Malaysia. Mereka lebih mementingkan karier mereka sahaja. 

Mai Naim terangkan sedikit kat hampa semua.Setiap lima tahun sekali,kekadang tak sampai pun  lima tahun. Malaysia akan akan mengadakan PRU(Pilihan Raya Umum). Iaitu satu pilihan raya serentak di adakan di Malaysia.Semua calon dan parti politik akan bertanding sama ada daripada Kanan, Kiri dan Bebas  .

Oleh itu, para remaja yang sudah berusia 21 tahun di atas boleh mendaftar pemilihan. Erm,paling senang di Pejabat pos. Serah izin untuk maklumat di komputer, borang akan di beri kita untuk semak maklumat di dalam borang itu dan sign(tandatangan).

Selesai. Mudahkan..
Ingatlah apa yang berlaku.Malaysia ini tanah air kita.Kepada anak-anak muda. Pilih lah parti politik anda nak pilih.Sama ada Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat. Itu hak anda.

Naim.... Ang pilih parti mana ha? *** No Komentar.....

SHARE 2 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS