Masalah Di Utarakan Sahabat Blogger

in , by Muhammad Naim Abdullah, November 22, 2011
Assalamualaikum kawan-kawan. Tadi ada sahabat Naim mengutarakan pertanyaan kepada diri naim tadi.


Blogger itu adalah Azza. Rasa Naim semua kawan-kawan ada persoalan seperti sahabat blog
blogger naim ini. Tak salah bertanya kalau tidak tahu dan nak amik tahu. Kepada azza, naim dah bertanya di page like Ustaz Azhar Idrus. Walaupun tak dapat jawapan daripada Ustaz , naim dapat jawapan daripada sahabat-sahabat..Jom lihat gambar di bawah

right klik+new tab

Korang nampak ada line merah yg naim tanda 2. kalau tak nampak . Jawapan dia dari ayat quran iaitu

Dan janganlah kamu cerca benda-benda yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Ia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan. (Al-An'aam 6:108)


Itu jawapan untuk 2.Jawapan untuk soalan no 1 , ustaz itu rasa riak dengan ilmu sebagai ustaz . Ustaz dan guru adalah perkara sama. Sikap takabbur itu telah mengelami sikap taqwa seorang mukmin.

Wallahualam.

Kepada Azza. Semoga jawapan ini dapat merungkai sedikit permasalahan yang di alami oleh Azza. Kepada sahabat-sahabat yang lain. Naim bukan Ustaz, tetapi kita belajar ilmu. kerana ilmu Allah sangat meluaskan . Jangan terlalu dhaif tentang agama. Ok

Terima kasih 
SHARE 4 comments

Add your comment

  1. alhamdulillah.... sejuk hati baca jawapan ini. Soalan ini juga berasal dari seorang blogger lain, tapi dia kelihatan seperti tidak puas hati sahaja, jadi azza pun tertanya2 dan terus cari naim. Sekarang azza nak foward pada dia pulak... alhamdulillah..

    BalasPadam
  2. @! AzzaAzman @ Chempaka Sari !

    salam azza. semoga jawapan ini dapat meleraikan masalah kawan azza itu.

    Insha Allah.

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS