Nota Cinta Atau Nota Diri

in , by Muhammad Naim Abdullah, November 25, 2011
Pabila berbicara pasal cinta , mesti ada berkisar dengan perasaan dan hati.Kekadang ia sangat disukai pabila cinta masih berputik dan terus dimekar dengan air kasih sayang di curah kepada insan di cintai.Pabila sudah tidak di perlukan ia akan di lemparkan di tepian laksana air yang sudah tercemar sisa kotoran.Begitu cinta manusia yang tidak di fahami bagi diri ini.



Jika di kenang semula, ia seperti menyakitkan perasaan siapa telah di kecewa oleh cinta yang tiada ada mata, ia sedikit kefahaman jiwa dengan insan. Pelbagai cara untuk di luahkan kepada insan itu.Tetapi dia akan menolak kerana diri ini masih tidak sempurna kepada diri nya.

Pernah kalian merasai perasaan macam ini, usah berdalih. Kerana lumrah manusia ada perasaan macam itu.

Setiap kali kita berhadapan dengan insan yang kita sayangi, rasa ketenangan lebih dari ketenangan di dalam beribadat kepada Allah swt. Hebat cinta ini, jika tidak di kawal boleh membawa kepada merana perasaan kepada diri kita sendiri dan bisa memusnahkan kehidupan kita. Jika kita seorang berkerjaya, ia akan meninggal kerjaya demi mendapat kembali cinta yang masih dirasai hangat di dalam kehidupan nya tetapi ia sudah terpadam oleh air mata kekecewaan yang di bina tanpa batas keimanan dan ketaqwaan.

Oleh itu, jom kita menjadi insan berwawasan tinggi, agar kita kembali meraihkan cinta daripada Allah.Kerana cinta tidak akan mengecewakan diri kita. Oleh itu, kita sudah ada jalan di hadapan, jangan kita berpaling jalan sudah hilang arah .Jom pembuka lembaran baru ,semoga kali ini lebih baik.Insha Allah.

Wallahualam.

SHARE 4 comments

Add your comment

  1. Terima kasih untuk blog yang menarik

    BalasPadam
  2. cinta hadir tanpa kita sedari.. cinta pergi tak dpt dihalangi..

    BalasPadam
  3. hurmmm betol2...cintapadaNya plg hakiki...

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS