Adakah Kawan Sebaik Mungkin

in , by Muhammad Naim Abdullah, Disember 11, 2011
Salam. Apa habaq anda malam ini. Naim nak berkongsi satu mutiara kata:-



"Sahabat yang sejati ialah orang yang dapat berkata benar kepadamu, sebaliknya bukan seorang yang dapat membenarkan kata-katamu.
"

Kamu anda cam mana? Ada tak yang tegur anda jika anda membuat kesalahan.Jika ada, ucaplah alhamduillah kepada Allah kerana allah berikan kawan yang baik kepada diri anda. Namun jika tidak ada , berat nanang bak ustad azhar. hehe

Yang berkata benar macam mana ek? macam ini:-

Ahmad: Bro, aku ushar ang stim ja akhir2 nie. ang amik dadah ka?
Ali: Ha'ah , aku murung la bro, aku baru clash dengan awek aku.
Ahmad: La. bro.dadah tu tak baik untuk kesihatan ang. lebih baik ang tinggal benda tak pekdah macam dadah. Ada benda yang lain leh kawal kemurungan ang tu
Ali: Yaka? baiklah. aku follow cakap ang.

Macam inilah yang berkata benar kepada kita, jika melakukan kesalahan.Mesti korang nak tahu cam mana orang membenarkan kata-kata kita.Jom baca di bawah:

Ayu: Hangat tol pakai tudung ini.
Siti:ha'ah memang hangat pakai tudung ini.

Begitulah situasi bagaimana kita nak tahu ciri-ciri kawan anda. Naim tanya hampa semua.Kawan hampa cam mana, yang bercakap benar kepada kamu atau yang membenarkan kata-katanya.
Wallahualam.

Nota kaki:
Segala nama-nama di atas, adalah kiasan semata2
SHARE 1 comment

Add your comment

  1. lama tak lepak sini..cayala bro..makin sempoi ayat ang..hahaha

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS