Siapa Idola Anda

in , by Muhammad Naim Abdullah, Januari 04, 2012
salam dan selamat malam semua. Malam ini carian dalam blog pemudattbc berkisar Amalina itu. Korang dah tahu atau belum? sila baca entri sebelum ini,naim ada tulis .Malam ini hendak berkongsi satu yang akan dibentangkan pada minggu hadapan.

Lecture naim memberi tajuk Siapa Idola Anda di dalam subjek Soft Skills. Sebenarnya naim masih blur dengan tajuk ini. Lalu nak mengaju satu persoalan.

"Kalau ustaz boleh dak?"

"Boleh, ustaz kan tokoh @pemimpin"
Rasa lega seketika.Namun ia bukan carta pertama di dalam diri Naim.kerana ada seorang yang telah bertakhta di dalam diri Naim, bukan naim seorang sahaja .Ia selalu bertakhta di semua umat Islam. Siapakah beliau. Beliau adalah junjungan besar Nabi Muhammad SAW.Nabi Muhammad adalah idola naim yang pertama di hati naim. kerana pada diri Nabi Muhammad semua adalah baik-baik belaka. Segala sifat terpuji ada pada diri Nabi Muhammad SAW.Itu yang idola pada diri Naim. 

Jika di dunia sekarang, Naim ada seseorang yang baru Naim dekati iaitu Ustaz Azhar Idrus. Lihat sahaja cara ustaz azhar menarik golongan muda pada ambang tahun baru 2012 lebih kurang 80 ribu manusia datang ke masjlis itu. Personaliti Ustaz low profile . Itu turut memberi kesan kepada kepada jiwa anak-anak muda untuk dekati agama.


Kawan-kawan siapa Idola anda?

ce tulis cikit.. :)
SHARE 5 comments

Add your comment

  1. akhirnya dapat jugak saya masuk blog naim, sebelum ni tak boleh masuk sbb ada malware.... ape kes naim?

    BalasPadam
  2. ada satu perkara kita kena pagam... memang idola kita seharusnya Nabi Muhammad SAW. Tidak dapat disangal lagi.. tapi kita boleh juga mencontohi orang yang baik dalam sesuatu bidang tu kalau kita nak berjaya dalam bidang tu. Kes amalina, masa dia dapat 17 A, saya masa tu form 4, so saya jadikan dia idola saya unruk rajin belajar menghadapi SPM> itu sahaja.

    BalasPadam
  3. akak dah agak dah idola naim...

    idola akak sebenarnya ramai, yang pasti mereka2 itu adalah tokoh2 yang berilmu

    BalasPadam
  4. Nabi Muhammad s.a.w.

    Buktinya :

    Jadi, membuktikan kecintaan kepada baginda, sy cuba untuk mengikuti sunnah Baginda..insyaAllah..

    p/s : doakan sy istiqamah naa... ^_^

    BalasPadam
  5. @Azza Azman

    sebab ada masalah dengan gadget .. maybe coding gadget 2 ada maslaah. naim dah buang.. :)

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS