Semakin Hanyut Dengan Dunia Tidak BerMakna Lupa Tuhan

in , by Muhammad Naim Abdullah, Mac 18, 2012
Panjang sungguh tajuk kali ini "Semakin Hanyut Dengan Dunia Tidak BerMakna Lupa Tuhan".Sejak akhir-akhir ini Naim rasa semakin jauh dengan Allah. Bukan cakap tidak ingat Allah dan Rasullullah SAW. Ada bisikan syaitan membuat satu hati tidak tenang memikirkan  perjuangan di dalam pengajian dan tanggungjawab sebagai ketua kelas.




Bukan diri ini tidak mahu berubah kepada kebaikan namun masih ada kekurangan di dalam diri ini. Oleh itu, Naim berdiam diri tatkala di dalam kelas atau pun di rumah. Bukan apa memikirkan pasal pengajian dan tanggungjawab yang berat ini. Memikul sebagai ketua kelas bukan calang-calang  orang dapat mengalasnya.

Berbaik kepada masalah ini. Hanya kepada Allah naim sandarkan keredhai, kecintaan dan keampunan daripada nya..


Mengapa naim memilih lagu ini. Sebab ia begitu bermakna di dalam diri naim sendiri. Korang boleh ushar lirik lagu ini yang penuh menusuk kalbu. Ditambah suara Arwahyarham Ustaz Asri(Al-fatihah). 

* Kepada blogger semua dan follower blog ini, maaf jika acap kali entri baru yang naim post hanya video-video kuliah agama.Ia bukan  malas menaip entri sebenarnya. Sebab tidak ada idea untuk menulis. Hanya video Ustaz Azhar dan Ustaz Kazim sebagai peneman blog ini.Andai naim mati, ada juga saluran pahala dari blog ini sebagai bekalan kelak. Korang tidak tahu ka? Jika penulisan kita di blog dengan bualan kosong , entri hanya bump kepada traffik yang berjutaan.Rank page bertambah tetapi kemanisan follower adalah kurang.

Korang ada akal. Fikirlah...........

Wallahualam
SHARE 3 comments

Add your comment

  1. keseimbangan itu penting tapi sebagai manusia kadang2 kita lupa..rutin harian pn blh jd rutin mingguan dan bulanan..naim pasti boleh bahagikan masa..

    betul tu,setuju sangat..blog ni dah berusaha membawa para sahabat yg lain ke arah kebaikan walaupn hnya disertakan dengan video semata-mata..ilmu itu tidak dtg hanya dari penulisan semata-mata..

    teruskan berusaha naim..^_^

    BalasPadam
  2. betul tu naim..hurm.. selalu ingat Allah k..

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah.. Bgusla klu bro sdar dgn klemahan diri bro. Skurang2nya ada nmpak ksedaran dan nk brubah. Itu yg pling pnting. Kmudian prbaiki diri lbih baik ok. :)

    Apapun, trpulang la klu bro nk ltak video pun.. Sbnrnya sy ada trbaca komen yg tegur pnulisan bro.. Takpe.. Klu dh buntu, ltak je video.. Tp truskan prbaiki tulisan. Mudah2han usaha bro akn brbuah. :)

    Usaha!

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS