Berbeza Pendapat-Boleh Berlaku Perpecahan?

in , by Muhammad Naim Abdullah, Mei 24, 2012

Perbezaan antara hujah pihak A dan pihak B adalah lumrah kehidupan sebagai manusia di muka bumi ini. Bukan semua pendapat kita adalah sama dan bersetuju semua. Mari kita lihat sebuah negara di tadbir oleh kerajaan. Di balik itu ada juga pembangkang untuk menegur kalau ada masalah dengan pentadbiran oleh kerajaan amnya.Situasi itu sudah berlainan jika pemerintahan sebuah kerajaan itu mengamalkan kuasa veto. Kerana kuasa veto , adalah masalah kepada masyarakat amnya.

Mari kita lihat isu di malaysia sekarang. Karnival Satu Juta Belia adalah satu program menghimpun para belia-belia yang berada di Malaysia amnya.Pabila ada program lagha di dalam itu bagaimana kita hendak sokong? Naim di tegur oleh seseorang yang pro kerajaan lalui marahi Naim kenapa nak marah pasal program itu.

Pada samping itu, kuliah Ustaz Azhar Idrus juga di batalkan di ksaat akhir,kuliah itu akan di adakah pada 27 mei akan datang. Naim tidak tahu apa masalah dengan Ustaz Azhar . Mungkin aura ustaz Azhar lebih power.

Wallahualam.
SHARE 5 comments

Add your comment

  1. itulah..^.^
    hurm..^.^


    yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^
    NINJA

    BalasPadam
  2. apabila buat cadangan dan argue ni, kita tak boleh ikut kepala otak kita... must consider about pendapat org lain.. mungkin ade baik buruknya... kalau nk ikut ego masing, mang jd pergaduhanlah... ^.^ Nice entry

    BalasPadam
  3. perbalahan yg berpokuskan positip perlu, supaya kita taw mana baik mana buruk :)

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS