Perempuan Dera Baby

in , by Muhammad Naim Abdullah, Mei 09, 2012
Hari ini gembar berita seorang wanita perilaku kurang mental dengan memukul bayi dengan pukulan bantal kekadang guna tangan. Naim dapat view sampai durasi 1 minit sahaja. Kerana tidak sanggup melihat. Jika nak lihat berita latest dan laporan penuh boleh lawati blog sahabat blogger naim Azza Azman  di sini :

http://azzaazman.blogspot.com/2012/05/penjelasan-video-dera-baby.html 

 Kesian. Sumber Ustaz  Nasruddin Hassan(Dewan Pemuda Pas) melalui facebook beliau :-


"
Ibu Dera Anak

Sebentar tadi menonton berita, sangat terkesan dengan kes seorang ibu yang sanggup mendera anak kecil yang tidak mampu melawan. Baru semalam saya adukan kepada pihak polis melalui sms. Alhamdulillah kes ini telah selesai. Tapi hati memang sedih melihat warga kita masih ada yang sedemikian. Semoga Allah memberi petunjuk kepada sang ibu malang ini.


Berita :


Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.


Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001. - facebook PDRM.
"
Naim mempersoalkan kenapa seorang ibu sanggup perkara bodoh macam itu, haiwan pon pandai jaga anak mereka. Semoga ibu bapa lebih penyayang kepada anak-anak mereka.
 
Wallahualam

SHARE 2 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS