Unwanted Child

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 03, 2012
Tajuk dah bi, haha. sebenarnya naim nak sentuh sedikit pasal beberapa isu anak luar nikah, berzina. 

Siapa tak mahu anak-anak mereka jadi anak yang soleh dan solehah.
 

Kawan-kawan ku semua,daripada kalian mendekati zina lebih baik kalian bernikah ia dapat mencegah berlaku perkara tak elok. Allah telah memberi peringatan 

"Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)."

Masa seronok memang tak rasai apa yang berlaku, tatkala syaitan jadi bos. apabila perut semakin membesar baru tahu apa itu perasaan malu terhadap ibu bapa dan hendak berhadapan dengan masyarakat pun terasa hina sangat.

Si lelaki yang wajib bertanggungjawab pun menyatakan tidak kesanggupan untuk hadapi ini lalu menyalahkan awek dia, yang awek itu kalah dengan pujuk rayu noda lelaki itu.

hendak menyelamatkan malu dan sebagainya, bayi tak berdosa itu dibuang di tempat yang baik tidak apa malah di tong sampah pun ada, kekadang di makan oleh anjing liar. Allahu akbar, kesian melihat wajah-wajah suci terpancar di baby itu.

Adakah ibu bapa bayi itu tak rasa berdosa kepada Allah, jika bayi itu di bangkit di akhirat kelak, bayi itu berkata depan Allah menyatakan mana satu ibu bapa yang membuang dia. insaflah .......



layan lagu ini, lirik menyentap jiwa ku....

Wallahualam
SHARE 3 comments

Add your comment

  1. dh tgk pic tu....thanks naim :)

    BalasPadam
  2. kesedaran dalam diri kena tinggi.. hurmm. maslah2..

    BalasPadam
  3. tak dpt nak tgk vide, bb semput, uhk huk huk

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS