[PRU-13] Parti Mana Pilihan Anda

in , by Muhammad Naim Abdullah, April 10, 2013
Selawat dan serta salam ke atas Baginda Rasullullah  SAW. Apakah parti mana pilihan Anda?
Sejak kebelakangan golongan muda menjadi rebutan sama ada Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional. Bagi naim peribadi Naim memilih Pakatan Rakyat kerana Pakatan Rakyat berjuang hak rakyat  walaupun Barisan Nasional dengan 'aku janji ' yang baru di keluarkan baru-baru ini. Dikatakan menciplak daripada manifesto Pakatan Rakyat.

Berbalik kepada pada tajuk,Sebab naim memilih Pakatan Rakyat banyak isu yang di bangkitkan oleh Pakatan Rakyat  banyak penyelewengan daripada zaman Barisan Nasional. Misalnya Bongkar 403 juta yang berlaku di negeri Kedah Darul Aman semasa pemerintahan Barisan Nasional.

Lihat kerajaan negeri Selangor di Pakatan Rakyat , masjid dan surau hidup selepas pemerintahan Pakatan Rakyat d bawah Khalid Ibrahim.Lihat suasana Ambang Tahun baru 2013 mencatatkan hampir 100 ribu hadir ke majlis itu dengan pengisian ilmu dunia dan akhirat tak di lupakan, begitu pada tahun sebelum itu.Setiap malam ada sahaja kuliah agama di adakan  setiap masjid dan surau. Di negeri ku iaitu Kedah Darul Aman juga tidak tertinggalan majlis ilmu berlangsung di kediaman rasmi menteri besar di dewan sri Mentaloon setiap hari sabtu.

Banyak lagi kebaikan pakatan rakyat.Oleh itu  marilah berubah kepada kebaikan bersama-sama menyokong pakatan rakyat. Berubah lah wahai mahasiswa jangan bazirkan waktu muda kerana dunia semata-mata. Wahai warga pendidik khususnya para guru, jangan takut menyokong pakatan rakyat. Mereka boleh sekat anda tetapi mereka tak boleh sekat semangat anda. Mereka bukan tuhan menguruskan rezeki, tetapi Allah yang menguruskan rezeki kita. Ini kalilah tukar!!


Pangkah 3 parti sahaja noh.. :)
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. jom sama2 kita turun mengundi 5 may nanti

    BalasPadam
  2. x mengundi
    sbb x balik
    undi pos...ermmm..sedang memikirkan
    undi adalah rahsia..hehehe

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS