Pertukaran Guru Menjadi Masalah

in , by Muhammad Naim Abdullah, Mei 16, 2013
Assalamualaikum. Sikap orang atasan menjadi pertukaran guru menjadi masalah sampai sekarang. Walhal ia boleh di proses dengan kadar segera.Jika sikap tak amik kisah terus menjadi amalan . Ia akan mengakibat anak-anak kurang kasih sayang daripada suami dan isteri terus murung di kala suami berjauhan dengan suami.\

Ia akn terus berlaku masalah yang lebih buruk lagi.Kekadang kerajaan tidak memikirkan apa perasaan guru yang berjauhan dengan isteri dan anak-anak. Kalau guru-guru lantang menyokong pembangkang atau hadiri masjlis pembangkang . Mesti guru akan DITURUNKAN PANGKAT atau DITUKAR tempat pengalaman.Itu kerajaan yang sedia ada di Malaysia. 

Jika sistem Malaysia masih tidak ditukar, payah guru-guru nak bersama-sama dengan isteri dan anak-anak.Kepada guru-guru jangan takut dengan acaman oleh kerajaan . Mereka bukannya tuhan untuk kalian takotkan. Kerana Allah lebih besar daripada mereka.

Untuk PRU14 , Insya Allah (kempen) haha.Kepada guru-guru lakukan perubahan  untuk memastikan anda dapat mendapat pertukaran di destinasi anda 

Sebelum Naim akhir kalam,saksi video pendek tentang Guru yang tidak dapat tukar ke destinasi yang di inginkan.



*Jika tak kena pada diri anda, mesti anda kata syukurlah , sekian-sekian, berbakti adalah amanah.. Ingatlah berbakti kepada isteri dan anak-anak adalah amanah besar jua. :)


SHARE 3 comments

Add your comment

  1. tukar je profesion, apa susah kesian budak2 kawasan pendalaman sebab semua guru tak nak mengajar di sana huhu ^^

    KLIK betul ke, Memupuk perpaduan nasional melalui pendidikan

    BalasPadam
  2. Salam wbt Naim.. Kalau ada button like dah lama akak like post Naim nie=) Yup, akak setuju sgt.. Mak cik num 7 sblh mak akak & suami dia 11 tahun apply tukar Semenanjung baru dpt 2 thn lepas padahal Sabah/Sarawak ada je kemasukan cikgu2 baru tiap2 tahun.. Skrg kes berlaku kat akak ipar akak.. Dah nak masuk 8 tahun ngajar JQAF kat Sarawak tapi bila minta tukar Semenanjung mmg tak dpt.. Last year guna alasan dah kahwin pun masih mcm tu gak.. Dah lah kahwin dgn abg akak tak sampai setahun lagi.. Memang bermasalah lah KPM nih.. Huhu..

    BalasPadam
  3. @-Wan Siti Aisyah-

    Ada la akak, butang like dan share, maybe kena akak kena log in fb baru nampak butang tu..

    ye la akak, selagi sistem tak tukar, sampa\i bila akan berlaku..

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS